۰ نفر
۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹

ایرنا نوشت: روزنامه لبنانی السفیر نوشت که مقامات آمریکایی در حاشیه اخیر مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک به سعودی ها با صراحت هشدار داده است که اگر اوضاع لبنان هم به سرنوشت یمن و سوریه مبتلا شود، آنها (سعودی ها) هم لبنان و هم نفوذشان را از دست خواهند داد.

به گزارش ایرنا، السفیر به نقل از اطرافیان ژنرال میشل عون رییس فراکسیون تغییر و اصلاح در پارلمان لبنان افزود: آمریکایی ها این هشدار را زمانی به سعودی ها دادند که مسئله ارتقای درجه فرماندهان نظامی و امنیتی با وجود استقبال واشنگتن به دلیل کارشکنی برخی عناصر گروه 14 مارس ، میشل سلیمان رییس جمهور سابق و سامی الجمیل نماینده پارلمان و رییس حزب الکتائب و « توزیع نقش ها» بین آنها به شکست کشیده شد.
این روزنامه لبنانی افزود: براساس گفته های کسانی که از نزدیک در جریان نشست های نیویورک قرار داشتند، سعودی ها به هشدارها و نصحیت های آمریکایی ها درباره لبنان را کاملا گوش کردند و به این باور رسیدند که انتخاب فوری و در اسرع وقت رییس جمهور لبنان مانع از درگیرشدن این کشور در بسیاری از دست اندازها خواهد شد.
السفیرخاطرنشان کرد: با این وجود پرونده ریاست جمهوری لبنان کاملا قفل شده و هیچ کشور خارجی قادر به ارایه پیشنهادها و معامله ها در این خصوص نیست.
گفته می شود دیوید هیل سفیر سابق آمریکا در لبنان درسخنانی با این مضمون مطرح کرده است که « انتخاب رییس جمهوری لبنان آسان تر از تفاهم درباره قانون جدید انتخابات است چرا که دیدگاه های طرف های مختلف درباره طرح های پیشنهادی تفاوت بسیاری با یکدیگر دارد».
به نوشته السفیر، دیوید هیل ادعا کرده است که دو حزب اصلی لبنان آمادگی برگزاری انتخابات را ندارند، زیرا حزب الله در بحران سوریه درگیر شده و حزب جریان المستقبل هم دچار مشکلاتی همچون بحران مالی و غیببت رهبران مواجه است.
این روزنامه لبنانی به نقل از سفیر سابق آمریکا در لبنان اضافه کرد که درگیر بودن سعودی ها با چالش های منطقه ای موجب شده تا جریان المستقبل همپیمان آنها در لبنان هم با مشکلات زیادی مواجه شود.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 468094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    آمریکا و عربستان سرسخت ترین حامیان داعش و تروریست ها هستن و برایشان سلاح می فرستند
  • بی نام A1 ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    2 0
    چه ربطی داشت