ایسنا نوشت: نامزد پیش‌روی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 آمریکا، رئیس‌جمهوری روسیه را «دشمن زیرکی» خواند که از خلاء رهبری آمریکا در سوریه و نقاط دیگر جهان سوءاستفاده می‌کند. وی متعهد شد در صورت رئیس‌جمهور شدن، رویکرد تهاجمی‌تری را برای مقابله با روسیه در پیش بگیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «جب بوش» نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفت که اگر در انتخابات پیروز شود قصد دارد ائتلافی از شرکای اروپایی و عرب ایجاد کند تا برای سرنگونی بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه که کلید حل درگیری‌های شدید و بحران آوارگان سوری است، فعالیت کند.

وی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه را یک «قلدر» خطاب کرد و افزود: آمریکا و اروپا باید تحریم‌ها علیه مسکو را که به خاطر تخاصم نظامی‌اش در اوکراین اعمال شده و قرار است در پایان سال جاری میلادی منقضی شود، تمدید کنند.

جب بوش در ادامه این مصاحبه که بیشتر بر سیاست خارجی تمرکز داشت، گفت: باید همانند خود پوتین برخورد کنیم؛ نه اینکه در پی ایجاد محیطی ستیزه‌جویانه‌تر باشیم بلکه باید به او بگوییم که اقداماتش تبعاتی دارد.

رویکرد جب بوش برای ایجاد ائتلافی درخصوص سوریه بازگوکننده ائتلافی است که جورج هربرت واکر بوش، پدرش آن را در سال 1991 میلادی برای واکنش به حمله عراق به کویت ایجاد کرد.

وی گفت: من برای حفاظت از آوارگان سوری منطقه پرواز ممنوع ایجاد و اجازه آموزش مخالفان سوری را صادر می‌کنم. شما در حال حاضر شاهد امکان بالقوه یک رویکرد متحدان علیه اسد و داعش هستید. اگر کاری نکنیم اساساً با خاورمیانه خداحافظی کرده‌ایم.

جب بوش افزود: مطمئنم آمریکا علی‌رغم نشانه‌ها از افزایش نفوذ روسیه و ایران در عراق به مقابله با داعش در این کشور ادامه خواهد داد. من از اینکه روس‌ها با ما دشمن شوند نگران نیستم. در حقیقت آنها باید از اینکه ما دشمن آنها شویم، نگران شوند.

وی ادامه داد: من همچنین درباره افزایش تنش‌های چین در دریای چین جنوبی و حملات سایبری‌اش رویکرد جدی‌تری اتخاذ خواهم کرد. چین به خاطر ارتش و اقتصاد قدرتمندش یک رقیب است نه یک متحد و یا یک تهدید طولانی‌مدت. در حالت ایده‌آل ممکن است به نقطه‌ای برسید که چین و آمریکا بتوانند ائتلافی را برای حل مشکلات تشکیل دهند اما فکر نمی‌کنم این اتفاق در آینده نزدیک رخ دهد.

این نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تاکید کرد: من مرتباً نیروهای آمریکایی را برای عبور از دریای چین جنوبی به این منطقه اعزام می‌کنم و بدون توجه به هشدارها بر فراز این منطقه پرواز خواهیم کرد. نیروی دریایی ما باید از این منطقه عبور کند چراکه آنها آب‌های بین‌المللی هستند. آمریکا درخصوص مساله حملات سایبری نیز باید با نشان دادن توانایی خود در واکنش به این نوع حملات، اقدام بازدارنده‌ای را ایجاد کند.

وی افزود: ما باید در مواقع مهم ظرفیت‌های تهاجمی خود را نشان دهیم. ما باید مذاکراتمان با چین را حفظ کرده تا مطمئن شویم که آنها به غیرقابل قبول بودن این مساله پی برده‌اند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 467996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    21 6
    آخ جون یه بوش دیگه
  • بی نام A1 ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    32 1
    جب بوش مساوی با نسخه جدید جورج بوش