۰ نفر
۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲

ایسنا نوشت:جنبش حماس ضمن انتقاد از موضع کاخ سفید در محکومیت عملیات‌های مقاومتی که منجر به هلاکت سه شهرک‌نشین صهیونیست شد، واشنگتن را شریک جنایات رژیم صهیونیستی خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری المصریون، سامی ابو زهری، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با صدور بیانیه‌ای خاطرنشان کرد که موضع دولت آمریکا در قبال حوادث اخیر در فلسطین "شرم‌آور" و "غیرانسانی" است و نشان می‌دهد که آمریکا شریک جرم تجاوزات صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین است.

در این بیانیه آمده است: دولت آمریکا در حالی این عملیات‌ها را محکوم می‌کند که در قبال جنایت‌های یهودی‌سازی مقدسات و قتل و ترورها به دست نظامیان صهیونیست سکوت اختیار می‌کند.

در جریان عملیات‌های مقاومتی روز سه‌شنبه فلسطینیان در قدس اشغالی و کرانه باختری که در واکنش به جنایت‌های رژیم اشغالگر قدس و شهرک نشینان صهیونیست علیه فلسطینیان و مسجد مبارک الاقصی صورت می‌گیرد، سه صهیونیست به هلاکت رسیده و بیش از 30 نفر دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر، در جریان درگیری‌های فلسطینیان با سربازان ارتش صهیونیستی که از اوایل ماه اکتبر جاری و با شکل گیری انتفاضه قدس آغاز شده است، 30 فلسطینی شهید و بیش از 1500 تن زخمی شده‌اند که در میان شهدا نام هفت کودک نیز دیده می‌شود.

این در حالی است که کاخ سفید به عنوان حامی و همپیمان دائمی رژیم صهیونیستی روز سه شنبه ضمن محکوم کردن عملیات‌های مقاومتی در قدس و فلسطین تاکید کرد که دولت آمریکا همواره با تل‌آویو و تشکیلات خودگردان فلسطین در ارتباط است و هر دو طرف را به آرام سازی اوضاع تشویق می‌کند. جان کری، وزیر خارجه آمریکا نیز خواستار بازگشت آرامش به فلسطین شد.

کری مدعی شد که وضعیت کنونی در فلسطین هرگز منجر به رسیدن به راه حلی مسالمت آمیز برای حل منازعه فلسطینی- صهیونیستی نخواهد شد.

به رغم شهادت و زخمی شدن صدها فلسطینی در مناطق مختلف فلسطین به ضرب گلوله نظامیان و شهرک‌نشینان تندرو صهیونیست، آمریکا هنوز واکنشی به این جنایت‌ها نشان نداده است و حتی بیانیه‌ای هم در محکومیت آن صادر نکرده است. این کشور نه تنها جنایت‌های همپیمان خود را محکوم نمی‌کند، بلکه در جنگ تابستان سال گذشته در غزه نیز پیشرفته‌ترین تجهیزات جنگی خود را در اختیار این رژیم قرار داد و در قتل و عام هزاران فلسطینی بی‌گناه با آن همدست بود.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 467908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =