عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی معتقد است: اگررئیس مجلس جلسه روز سه شنبه را مدیریت نمی کرد، اتفاقاتی به مراتب بسیار بدتر از اتفاقات روز یکشنبه جنجالی خانه ملت رخ می داد.

عباسعلی منصوری آرانی در گفت و گو با خبرآنلاین با اشاره به مدیریت رئیس مجلس در روز تصویب جزئیات طرح برجام و اعتراض مخالفان این طرح به اقدام لاریجانی خاطرنشان کرد: آقای لاریجانی واقعا چهره و مدیریت جدیدی از خود به نمایش گذاشت که برای همه غیر منتظره بود و اگر اینگونه رفتار نمی کرد، فضای مجلس از دستش خارج می شد.

وی افزود: به نظر من نمره آقای لاریجانی در اداره مجلس عالی و فوق العاده بود و او کاملا توانست مدیریت خود را بر فضایی اعمال کند  که می توانست بسیار متشنج تر از فضای روز یکشنبه مجلس شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: اتفاقی که ممکن بود رخ دهد اين بود که فضای روز یکشنبه مجلس را ضربدر صد کنید! دقیقا این تعبیر، تعبیر درستی است که آقای لاریجانی روز سه شنبه از انفجار بمبی جلوگیری کرد که روز یکشنبه با تشنجی که بوجود آمد، چاشنی آن کار گذاشته شده بود.

نماینده مردم کاشان در خانه ملت خاطرنشان کرد: پیش بینی من این بود که روز سه شنبه روز عجیبی برای مجلس باشد و شک نکنید اگر آقای لاریجانی جلسه را مدیریت نمی کرد شکاف عمیقی در مجلس ایجاد می شد که تاثیرات خود را در جامعه نیز می گذاشت.

وی با بیان اینکه با رد برجام در مجلس مردم ناامید می شدند، افزود: در این صورت، اتفاقات غیرقابل پیش بینی در جامعه رخ می داد.

این عضو کمیسیون بررسی برجام که از امضا کنندگان بیانیه معروف 5 نفره در اعتراض به گزارش این کمیسیون بود، خاطرنشان کرد: با روندی که در کمیسیون برجام طی شد، آرام آرام جامعه به سمت دو قطبی شدن پیش می رفت و روز به روز این فاصله بیشتر می شد. ختلاف نظرها به حدی در حال عمیق شدن بود که داشت تبدیل به ارزش و ضد ارزش می شد و این اتفاق برای جامعه خطرناک بود.

وی ادامه داد: هماهنگی ها و تفاهمی بین فراکسیون ها شکل گرفته بود که شکننده بود. جلسه ای تشکیل شد تا این شکاف ترمیم شود و دو طرف به وفاقی رسیدند تا با انجام اصلاحاتی در طرح، آن را تصویب کنند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: نظرات نمایندگان درجریان رای به جزئيات طرح نشان داد که کليت مجلس به این نتیجه رسیده که  نظر رئیس مجلس، صحیح است. چرا که اگر قرار بود 200 پیشنهاد بررسي شود، هم وقت مجلس گرفته می شد و هم پیشنهادها با هدف تبلیغات انتخاباتی مطرح می شد و فضا به گونه ای می شد که اگر یک نفرصحبت را شروع می کرد باید همه صحبت می کردند و این مسئله عملا امکان پذیرنبود.

منصوری آرانی تاکید کرد: این هنر آقای لاریجانی در مديريت مجلس بود. فضای عمومی مجلس از وی درخواست کرد وارد پیشنهادات نشود و رئیس مجلس نیز با توجه به خواسته نمایندگان وارد رای گیری شد که خوشبختانه جزئیات  طرح نیز با رای بالایی تصویب شد. ما از مرحله بسیار حساسی عبور کردیم تا فضای متلاطم جامعه به آرامش برسد.

27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 467903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    50 3
    خصوصا اگر همانطور که گفتند جامعه به دو دستگی ارزشی و غیر ارزشی تقسیم میشد انگاه عده ای اندک خود را نیروهای ارزشی میدانستند و عموم مردم لابد ضد انقلاب هر چند عموم مردم ارزشی بودن این جمع از اقلیت ر قبول ندارند چرا که همینها در زمان سپردن اورانیومهای ایران به ترکیه به به و چه چه راه انداخته بودند یعنی همان جریان یک بام و دو هوا
  • میرزا IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    8 1
    درمورد مدیریت آقای لاریجانی واقعا باید به ایشان احسنت گفت. مردم واقعا از یک عده منفعت طلب تندرو که به دلواپسان معروفند زده و خسته شدند وازتکروی ها و داد و بیداد یک عده نماینده که مرتب در حال متشنج کردن جومجلس و اجتماع هستند ،اینها ازدشمنان خارجی خطرناکترنداین دشمنان داخلی ظاهرا هموطن هستند اماافکاروگفتارشون و عملکردشون بمراتب ازدشمن خارجی بدتراست.راستش وقت اون رسیده اگر این قشر حداقلی اگر نمیخواهند هماهنگ با مردم وتابع قانون مملکت باشندو از اخلاق اسلامی وانسانی تبعیت کننند، بساطشان جمع شود چون مردم در اثر مشکلاتی که دارند دیگر حوصله این سروصداهای اضافه و مخالفت غیرمنطقیشان را ندارندو این گروه حداقلی باید به رای مردم احترام گذاشته وبگذارند دولت منتخب به امورکشوررسیدگی کند.
  • ناشناس A1 ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    2 15
    آقای منصوری، اتفاقات روز یکشنبه به کنار، مدیریت روز سه شنبه هم اتفاقی بود.اصلا عصر، عصر اتفاقات است. اتفاقی تلفن دو نفر زنگ میزند،اتفاقی دست دو نفر در هم قرار میگیرد، اتفاقی سه نفر شب برای فرداجلسه میگیرندظاهرا این اتفاق در خواب بوده.جای تعجب است. دولت اعتدال وراستگویان چرا در مقابل اتفاق سوم عکس العمل نشان نداد.آیا رای اخذ شده با فریب حلال است. مدعيان اعتدا ل اگر خلاف نظرشان اتفاق افتاده بود نامش را تقلب می گذاشتند و چه آشوبی که به پا نميشد،شما اسمش را گذاشته ای مدیریت.
  • ایرانی A1 ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    1 22
    خوب مدیریت کرد ولی چرا به نفع دولتی ها نه به نفع و آینده مملکت؟
  • مهدی IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    8 2
    به عنوان یک کاشانی به حضور شما در مجلس افتخار میکنیم