ایرنا نوشت: حجت الاسلام والمسلمین محسن غرویان به ایرنا گفت: اگر خروجی مجلس روضه یا عزاداری حسینی، نفاق، کینه، تفرقه و جدایی بین مردم باشد آن مجلس قطعا حسینی نیست و در راستای فلسفه عاشورا نخواهد بود.

وی گفت: مجلس عزاداری حسینی نباید تولید کینه، نفرت و عداوت بین مومنین و عزاداران کند، اگر مداحان و خطبا بخواهند مسائل جناحی و اشخاص حقیقی و حقوقی را مطرح کنند آن مجلس کینه و عداوت خواهد شد.
این استاد حوزه تاکید کرد: لعن و نفرین ها در این مجالس باشکوه، ضرورتی ندارد مگر در مواردی که قاتلان امام حسین (ع) مورد نفرین قرار گیرد که خود حضرت زینب(س) و امام حسین(ع) آنها را نفرین کردند.
وی ادامه داد: در برخی عزاداری ها و مراسم سینه زنی و زنجیر زنی از موسیقی های فاخر و سنتی استفاده می شود که همطراز شان ائمه اطهار (ع) است ولی بقیه موسیقی ها مناسب نیست.

همچنین ايسنا نوشت: حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: در مجالس مذهبی و عزاداری نباید موضوعات سیاسی به گونه ای مطرح شود که به انسجام و وحدت جامعه آسیب وارد شود، زیرا جامعه باید در برابر شرک و کفر یکپارچه باشد.

ترقی بابیان اینکه فضای نقد دولت و مسئولان با فضای مجالس عزاداری تفاوت دارد خاطر نشان کرد: گاهی مجلسی برای نقد دولت یا یک جریان برگزار می‌شود که در این جلسه باید در چارچوب فضای نقد مطالب بیان شود. مردم هم در چنین جلساتی برای شنیدن نقدها حضور می یابند اما نقد دولت یا مسئولان در دعای ندبه یا مجلس عزاداری به خاکی زدن است و مردم پذیرش این نقدها را در مجالس عزاداری ندارند، زیرا هر سخن جایی دارد.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 467890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =