معاون روابط کار وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی گفت: شاخص دستمزد کارگران ایران در جایگاهی معادل رتبه 27 در بین 28 کشور عضو اتحادیه اروپایی قرار دارد.

سیدحسن هفده تن افزود: این شاخص بر اساس گزارش رقابت پذیری جهانی سال های 2013 تا 2014 اعلام شده است.
وی گفت: ایران در بین 148 کشوری که با 11 شاخص سنجیده شده اند، جایگاه مطلوبی ندارد.
هفده تن اظهار داشت: ایران در شاخص روابط کار و کارفرما رتبه 128 و در شاخص حقوق و دستمزد رتبه 138 جهان را دارد.
وی علت پایین بودن میزان پرداخت دستمزد در ایران را متناسب با تولید سرانه ناخالص داخلی (GDP) که هر نفر ایجاد می کند دانست و گفت: این میزان در ایران براساس آمار سال 2013 هفت هزار و 211دلار است و این میزان در کشوری مثل کره جنوبی که دستمزد ساعتی کارگران شش دلار است، تولید سرانه ناخالص داخلی شش برابر ایران است.
معاون وزیر تعاون با بیان اینکه تولید سرانه ناخالص داخلی یکی از نشانه های ارتباط میان عملکرد نیروی کار با بهره وری است افزود: رتبه ایران در شاخص پیوند عملکرد بهره وری نیروی کار در بین 148کشور جهان، 128است.
هفده تن، پایین بودن تولید سرانه ناخالص داخلی نیروی کار وعدم استفاده از خلاقیت، ظرفیت، قابلیت های نیرو در محیط کار را از دلایل پایین بودن سرانه دستمزد در ایران عنوان کردوگفت: مدیریت به خصوص مدیریت ساختاری ضعیف در بنگاه ها نیز یکی از دلایل این ضعف است.
وی در خصوص اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در کشور اظهار داشت: این طرح به صورت بومی تهیه و دراختیار کارفرمایان قرار می گیرد تا از خلاقیت، ظرفیت و قابلیت های نیروی کار به خوبی استفاده شود.
به گزارش ایرنا، معاون روابط کار وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی کشور به منظور بررسی مشکلات بخش کار وکارگری به شهرکرد سفر کرده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 467794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =