ایرنا نوشت ، عملیات اجرایی دومین طرح بزرگ پرورش گاو شیری استان چهارمحال وبختیاری در روستای دستگرد امامزاده شهرستان شهرکرد با حضور استاندار و جمعی از مسوولان استان آغاز شد.

قاسم سلیمانی دشتکی در آیین کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی این طرح پرورش گاو اظهار داشت: این طرح دو هزار و 500 رأسی مولد گاو شیری، در زمینی به مساحت 30 هکتار در روستای دستگرد امامزاده اجرای می شود.
وی تأکید کرد: برای اجرای این طرح، یک سرمایه گذاران بخش خصوصی استان که مقیم کشور کویت است، 300 میلیارد ریال سرمایه گذاری می کند.
سلیمانی دشتکی افزود: این میزان سرمایه گذاری، از محل آورده متقاضی و بدون استفاده از تسهیلات بانکی تأمین و هزینه می شود.
وی تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح تا یک و نیم سال دیگر، 220 فرصت شغلی مستقیم ایجاد می شود.
سرمایه گذار دومین طرح بزرگ پرورش گاو شیری چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین گفت: تاکنون 60 درصد عملیات تسطیح زمین این طرح انجام شده و خط انتقال برق فشار قوی در محل اجرای طرح نصب شده است.
مریم حیدری دهکردی اضافه کرد: با بهره برداری از این طرح بزرگ پرورش گاو شیری، سالانه 17 تا 20 هزار تن به تولید شیر استان افزوده می شود.
وی اظهار کرد: در فاز دوم این طرح، کارخانه تولید خوراک دام نیز در جوار این طرح راه اندازی می گردد.
مدیرکل جهاد کشاورزی استان چهارمحال وبختیاری نیز در این آیین گفت: سالانه 224 هزار تن شیر در دامداری های استان تولید می شود.
ذبیح الله غریب بیان کرد: با بهره برداری از دومین طرح بزرگ پرورش گاو شیری چهارمحال و بختیاری، هفت درصد به ظرفیت تولید سالانه شیر استان افزوده می شود.
وی عنوان داشت: از مجموع شیر تولیدی در دامداری های چهارمحال و بختیاری، 90 هزار تن در دامداری های شهرستان شهرکرد تولید می شود.
غریب از اختصاص پنج هزار و 200 هکتار از زمین های کشاورزی چهارمحال و بختیاری به کشت ذرت علوفه ای در سال جاری خبر داد و ادامه داد: طبق پیش بینی های صورت گرفته، از این سطح، 300 هزار تن محصول برداشت شود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 50 درصد علوفه تولیدی در زمین های کشاورزی چهارمحال و بختیاری به خارج از استان صادر می شود.
با بهره برداری از طرح های بزرگ دامپروری در چهارمحال و بختیاری، علوفه تولیدی در استان به مصرف داخلی می رسد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 467793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =