سخنگوی کمیسیون امنیت ملی:پیشنهاد مخالفان برجام، توافق هسته ای را نقض می کرد/مدیریت لاریجانی عالی بود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اکثر پیشنهادهای مطرح شده از سوی مخالفان برجام در این کمیسیون ، غیر کارشناسی تشخیص داده شده بود.

نوذر شفیعی در گفت و گو با خبرآنلاین درباره اعتراض مخالفان برجام به آنچه که عدم اجازه رئیس مجلس برای قرائت پیشنهادهای شان می خواندند،اظهار کرد: پیشنهاد این دوستان موضوع جدیدی نبود و درجلسه هفته گذشته کمیسیون امنیت ملی مورد مطالعه قرار گرفته بود و اگر قرار بود این پیشنهادها در صحن علنی مطرح شود، بررسی آن ها 2 ماه زمان می برد.

وی خاطرنشان کرد: بعضی از این پیشنهادها اصلا خارج ازچارچوب برجام بود یعنی اگر این پیشنهادات مطرح می شد، باید برجام نقض و نادیده گرفته می شد، در حالی که این موضوع عملا امکان پذیر نیست، چراکه ما باید یا تمام برجام را می پذیرفتیم یا آن را رد می کردیم و اختیاری در کم یا اضافه کردن واژه ای نداشتیم.

وی افزود: بعضی دیگر از این پیشنهادت نیز پیشنهادات ویرایشی بود که این اصلاحات را اداره تدوین قوانین مجلس انجام می دهد.

شفیعی بخش دیگری از این پیشنهادات را نکات بدیهی عنوان کرد و گفت: به عنوان مثال دوستان می گفتند در برخی بندها شورای عالی امنیت ملی حذف  و مجلس شورای اسلامی جایگزین شود. در حالی که مجلس به طور اتوماتیک بر روی قوانینی که تصویب می کند نظارت دارد. شورای عالی امنیت ملی در جریان مذاکرات و توافق هسته ای از ابتدا قرارداشته و نهاد فراقوه ای است که لازم است بر این مسائل نظارت داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره مدیریت جلسه نیز تصریح کرد: مدیریت لاریجانی عالی بود چراکه با توجه به اتفاقات جنجالی رو یکشنبه وی باید به آن مسائل پایان مي داد که به خوبی این کار را انجام داد.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 467712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =