هاشمی رفسنجانی: تا زنده ام برای حمایت از انقلاب تلاش می کنم

ایرنا نوشت: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این جمله مادر شهیدان زمانی که «در صحنه بمانید و نگذارید خون شهیدان ما هدر رود» گفت: تا زنده ام و نفس می کشم، برای رضای خدا و حمایت از این انقلاب تلاش می کنم.

مادر، برادر، خواهر و چند تن از اعضای خانواده های سه شهید و چهار جانباز دفاع مقدس یعنی شهیدان محمدرضا، علیرضا و احمدرضا زمانی و جانبازان غلامرضا، عبدالرضا، محمودرضا و حمیدرضا زمانی از استان فارس پیش از ظهر دیروز با آیت الله هاشمی رفسنجانی دیدار کردند.
در این دیدار که در فضایی صمیمی برگزار شد، حاجیه خانم همدم زمانی در آغاز گفت: آقای هاشمی، سال ها بود دلم می خواست شما را از نزدیک ببینم که فرمانده فرزندان شهید من بودید.
این مادر شهیدان در ادامه گفت: «هفت پسر داشتم که سه فرزندم شهید شدند و چهارمین فرزندم جانباز شد و افتخار می کنم که خداوند قربانیانم را قبول کرده است.»
فرمانده هشت سال دفاع مقدس که کاملا تحت تاثیر روحیه این مادر بزرگوار قرار گرفته بود، با تقدیر از صبر، بردباری، استقامت و روحیه این مادر شهید، گفت: شما خانواده پر افتخاری هستید، گنج های زیادی پیش خداوند ذخیره دارید و خداوند با کرم خویش در دنیا به شما عزت داده است.
آیت الله هاشمی رفسنجانی با تاکید بر این جمله که خانواده های شهدا چشم و چراغ این ملت هستند، گفت: دیدار با شما برایم درس بود که خانواده ای با این روحیه، خلوص بالا را دیدم و حرف های امیدوار کننده ای را شنیدم و مطمئن باشید تا مدت ها به حرف های شما فکر می کنم.
وی در پاسخ به این جمله مادر شهیدان که «در صحنه بمانید و نگذارید خون شهیدان ما هدر رود»، گفت: تا زنده ام و نفس می کشم، برای رضای خدا و حمایت از این انقلاب تلاش می کنم.
در ادامه این دیدار، عبدالرضا زمانی، برادر شهید که خود دو بار مدال جانبازی در دفاع مقدس را به سینه آویخته، در سخنانی خطاب به آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: «اللَّهُمَّ طَهِّرْ قَلْبِی مِنَ النِّفَاقِ وَ عَمَلِی مِنَ الرِّیَاءِ، سال هاست که آرزوی دیدار شما را داشتیم، کار خاصی نداریم. آمده ایم که شما را از نزدیک ببینیم و بگوییم به شما عشق داریم.
وی افزود: به خاطر ناملایماتی که در 10 سال گذشته بر شما رفت، ما گریه کردیم. ظلم هایی که بر شما و خانواده روا کرده اند، برای ما هم سخت است. به ویژه وقتی در لوای انقلاب و اسلام حرف می زنند. از هر چه دلشان خواست، در مورد شما کوتاهی نکردند.
جانباز زمانی گفت: مطمئناً ظلمی که در این 10 سال بر شما رفت، قبل از انقلاب نرفت. فرزندان شما نیازی به پول و پست و مقام نداشتند و ندارند. ولی در هر شرایطی به خانواده شما ظلم کردند. دلمان می خواست خدمت شما برسیم و بگوییم ما شما را می شناسیم. یار نزدیک امام بودید. الان هم دلسوزان نظام و انقلاب شما را خوب می شناسند.
وی تاکید کرد: متاسفانه مردم را از بیانات شما محروم کرده اند. این کارها و کم لطفی ها ظلم به مردم است و در حقیقت از شما چیزی کاسته نشد و حتی بر بزرگواری شما افزوده شد. صبر، استقامت و مدیریت شما برای ما درس بود که در همه شرایط به داد انقلاب رسیده اید.
این جانباز دفاع مقدس تصریح کرد: بعد از امام، صحبت ها و موضع گیری های شما به بچه های انقلاب امید می داد. رفتارهای تصنّعی را دیده ایم که به نام ارزش ها چه ظلم هایی به امام، اسلام، شهدا و روحانیت کردند. سخت بود، اما چون تاریخ اسلام را مطالعه کرده بودیم، قابل هضم بود.
وی گفت: دعای خیر ما و مادرمان بدرقه شما در زندگی باد که شما را هنوز و تا همیشه هاشمی امام می شناسیم. هیچ وقت عشق به امام و یاران نزدیکش از دل ما خارج نمی شود.
این جانباز دفاع مقدس با اشاره به فضای کنونی جامعه گفت: یک عده که می دانند طی هشت سال چه بلایی بر سر اخلاق، دین، اقتصاد و افتخارات این کشور آورده اند، امروزه در لباس دوست، حرف های دشمنان را می زنند و هدف نهایی آنها این است که انقلاب را منزوی کنند.
وی خطاب به فرمانده خویش در آن سال ها، گفت: عده ای مدعی اخلاق و اسلام را چه شده است که وجدان خود را نادیده می گیرند و حرف هایی می زنند که می دانند ارزشی ندارد و حقیقت غیر از این است.
جانباز زمانی خطاب به آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: هنوز جامعه منتظر است تا دوباره به نماز جمعه برگردید و خطبه بخوانید.
وی در ادامه با اشاره به سیاسی کاری های یک اقلیت محدود در برخورد با پرونده هسته ای و به ویژه برجام اشاره کرد و گفت: نمی خواهند رابطه ایران با جهان برقرار شود و اقتصاد ایران رونق بگیرد و شگفتا که همه این حرف ها را به بهانه دفاع از انقلاب و نظام می زنند.
وی در پایان سخنان خود گفت: آرزو می کنیم به کاروان شهدا برسیم، که دلمان خیلی برایشان تنگ شده است.
فرمانده هشت سال دفاع مقدس که با دیدن خانواده این سه شهید و چهار جانباز و شنیدن حرف هایشان، هم خوشحال بود و هم ناراحت، از عاقبت به خیری خانواده های شهدا در دنیا و آخرت گفت و به سفر خویش به عراق و زیارت قبر شش گوشه امام حسین(ع) در کربلا اشاره کرد و گفت: از سنگ قبر امام حسین(ع) که تعویض کرده بودند، مقداری به من هدیه دادند و امروز می دانم شما مادر شهیدی که هفت فرزند خویش را برای انقلاب داده اید، بهترین فرد برای تقدیم این هدیه هستید.

17213

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 467681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیدبخش حسین US ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    9 5
    با سلام به خبر انلاین اقای هاشمی رفسنجانی محبوب ترین شخصیت سیاسی کشور 90 در صد مردم اقای هاشمی رفسنجانی را بعنوان یک سیاست مدار عاقل و بسیار هوشیار قبول دارند هاشمی روحانی با هم ایران بهتری میسازند