۰ نفر
۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱
روزهای پر فراز و نشیب بدمینتون  زنجان

به گزارش روزنامه همشهی زنجان ،این استان ؛ قطب رشته ورزشی مهیج و جذاب بدمینتون است. علاقه زنجانی ها به این رشته ورزشی سالیان سال است که موجب شده روز به روز بر دامنه استقبال از آن افزوده شود. هر چند با تغییر و تحولات حاکم در بدنه هیات استان، بدمینتون روزهای پرفراز و نشیبی را پشت سرگذاشت؛ اما همچنان این رشته مهیج علاقمندان خود را در کارزار رقابت ها حفظ کرده است.

حضور بدمینتون بازان زنجانی در تیم های ملی و حتی در تیم های مختلف سایر استان ها مهر تاییدی بر استعداد زنجانی‌ها در بدمینتون است. از سوی دیگر حضور زنجانی ها در تیم‌های ملی به جهت پشتوانه‌سازی و برنامه ریزی هیات در سال های گذشته بوده که امروز نیز در سایه وجود مربیان کارآمد روز به روز این رشته ورزشی مشتریان خاص خود را حفظ کرده بود. در کنار این مسائل نباید تبلیغ و اطلاع‌رسانی و جذابیت بدمینتون را فراموش کرد که موجب شده، در تمامی رده های سنی همچنان طرفداران خاص خودش را داشته باشد.
چند وقت قبل نیز دعوت از 8 ورزشکار زنجانی به اردوهای تیم ملی بار دیگر نام زنجان را در سطح کشور ورد زبان ها کرد.
شهرام عربی دبیر هیات بدمینتون استان در گفتگو در این باره می گوید: سروش اسکندری، سالار بیات، علیرضا فغفوری، سینا بیات و علیرضا قاسمی بازیکنانی بودند که در رده بزرگسالان به اردوی تیم ملی دعوت شدند.
وی با اعلام اینکه این مرحله از اردوی آمادگی و انتخابی تیم ملی از 22 تا29 مهر جاری در تهران و در محل کمپ تیم‌های ملی فدراسیون برگزار خواهد شد، می‌افزاید:‌ مهدی انصاری، علی حسین‌خانی و پویا احمدخانی نیز به عنوان بدمینتون بازان رده سنی زیر16 سال برتر و منتخب زنجان در اردوی آمادگی و انتخابی تیم ملی از 22 تا 27 شهریور امسال در شهرستان بجنورد حضور خواهند داشت.
عربی با بیان اینکه در10 سال اخیر این نخستین بار است که از8 ورزشکار زنجانی برای حضور در اردوهای تیم ملی دعوت شده است، عنوان می کند: حضور این تعداد از زنجانی در تیم‌های ملی را باید به فال نیک بگیریم و این نشان از توانمندی و قابلیت‌های زنجانی‌ها در همچون سال های گذشته دارد.
دبیر هیات بدمینتون استان با تاکید بر حمایت های مسئولان و مربیان بدمینتون استان بر حضور پررنگ زنجانی ها در تیم های ملی بیان می کند: خوشبختانه با تعامل نزدیکی که با فدراسیون بدمینتون کشور داریم، امید داریم روز به روز بر حضور نوجوانان و جوانان زنجانی در تیم ها چشمگیر باشد.
عربی در ادامه با اشاره به حضور تیم هایی از استان در لیگ های مختلف کشوری اظهار می کند: متاسفانه بدهی های انباشته شده هیات که از سال90 و91 باقی مانده بود موجب شد تا هیات برای حضور در لیگ های مختلف کشوری با موانعی دست به گریبان باشد.
به گفته وی هم اکنون 80 درصد بدهی‌های هیات بدمینتون استان از محل کمک های مردمی، درآمد هیات و حمایت های مالی اداره کل ورزش و جوانان استان پرداخت شده است.
رایزنی برای جذب اسپانسر
هر چند این روزها بیشتر هیات های ورزشی با مشکلات حاد مالی مواجه هستند؛ اما بدمینتون به جهت قدمت کهن در زنجان به نظر می‌رسد، چندان اسیر نبود اسپانسر نباشد.
عضو کمیته استعدادیابی فدراسیون بدمینتون کشور از رایزنی ها برای حمایت بخش خصوصی از تیم‌های بدمینتون استان در لیگ های کشوری می افزاید: هم اکنون اسپاسنر تیم استان در لیگ برتر مشخص شده و برای حامی مالی تیم دسته یک آقایان و دسته یک بانوان رایزنی‌ها ادامه دارد.
عربی با اشاره به اجرای طرح استعدادیابی هیات در تابستان سال جاری که با استقبال بی‌شماری از سوی نونهالان، نوجوانان و جوانان برگزار شد، می افزاید: در این طرح1200 بازیکن در رده سنی زیر 12 سال شرکت کردند که با تفکیک نفرات برتر از نظر آمادگی جسمانی، فنی تشکیل تیم های منتخب خردسالان را در برنامه داشتیم.
به گفته وی برگزاری رقابت های استعدادیابی با هدف بالا رفتن انگیزه بازیکنان نونهال و شناسایی بازیکنان مستعد جزی برنامه‌های هیات با همکاری مربیان در این زمینه بوده است.
کسب قهرمانی ها
دبیر هیات ورزشی استان در ادامه به کسب عناوین مختلف تیم‌های استان در سال جاری اشاره می کند و می افزاید: خوشبختانه در سایه تعامل مربیان و بالا رفتن انگیزه مربیان برای کسب عنوان قهرمانی80 درصد عناوین قهرمانی کشور سهم زنجانی ها بود که این موفقیت‌ها نوید روزهای خوش برای بدمینتون استان است.
وی کسب مقام قهرمانی نوجوانان تیمی کشور، مقام قهرمانی جوانان تیمی کشور، مقام قهرمانی2 نفره خردسالان کشور، مقام قهرمانی رنکینگ بزرگسالان قهرمانی ‌کشور، نایب قهرمانی و قهرمانی بزرگسالان کشور را جزوء افتخارات بدمینتون استان اعلام می کند و می‌افزاید: این موفقیت‌ها تنها در سایه برنامه ریزی، تعامل مربیان با هیات و در ادامه با اداره کل ورزش و جوانان استان بوده است.
فعال در شهرستان ها
عربی در پاسخ به پرسش همشهری درباره فعال بودن هیات بدمینتون در 10 شهرستان استان می‌افزاید: خوشبختانه شهرستان‌ها بازوی توانمند هیات استان هستند که با پشتوانه سازی معدنی از بازیکنان مستعد را توانسته اند به استان معرفی کنند.
وی حضور داوران زنجانی در رقابت های مختلف کشوری برای قضاوت را یکی دیگر از افتخارات بدمینتون استان بیان می کند و ادامه می دهد: داوران زنجانی در میادین مختلف بدمینتون حضور فعال دارند و همین امر موجب شده تا فدراسیون نگاه ویژه‌ای به داوران زنجانی داشته باشد.
عربی با اعلام اینکه با هماهنگی به عمل آمده با فدراسیون در سال آینده کلاس های ارتقاء سطح داوری و مربیگری در استان زنجان برگزار می شود، ادامه می دهد: بالا بردن سطح دانش فنی مربیان و داوران یکی از سیاست های هیات استان بوده و امید داریم از این کلاس ها استقبال بیشتری انجام گیرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 467629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =