همگام با هزاران شهر در ایران و جهان، طنین همایش شیرخوارگان حسینی در کرج نیز نواخته می شود و این گردهمایی بزرگ معنوی میزبان شهروندان خواهد بود.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، همایش شیرخوارگان حسینی یکی از مناسک مذهبی بزرگداشت عاشورا است که به یاد کودکان کشته شده در روز عاشورا از سوی مسلمانان در ایران و کشورهای دیگری همچون هند، پاکستان، بحرین، عراق، عربستان، ترکیه، افغانستان و... همه ساله در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می‌گردد.

این همایش از سالهای آغازین دهه هشتاد در تهران آغار و به مرور در سایر شهرها نیز گسترش یافت. برای برگزاری این مراسم مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) نیز تشکیل شد. در سال ۱۳۹۰ این همایش در بسیاری از روستاها، ۸۰۰ شهر ایران و کشورهای دیگر گسترش یافت. در این همایش مادران و کودکان شیرخوار شرکت می‌کنند و تعداد شرکت کنندگان در آن چند صد هزار نفر تخمین زده شده ‌است.

این مراسم که تعداد شرکت کنندگان در آن تنها در شهر تهران در سال ۱۳۹۰ بیش از یکصد هزار نفر تخمین زده شده ‌است، در ایران ثبت ملی شده و در خواست ثبت آن در میراث جهانی یونسکو نیز ارائه گردیده‌است.

در همین ارتباط، دبیر اجرایی مجمع جهانی شیرخوارگان حسینی استان البرز از برگزاری همایش جهانی شیرخوارگان حسینی همزمان با اولین جمعه ماه محرم در کرج خبر داد.

وحید آقاشریفی عنوان کرد: همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی، هر سال به همت مجمع جهانی بزرگداشت حضرت علی اصغر (ع) در اولین جمعه ماه محرم برگزار می‌شود که هدف از برگزاری آن تعظیم شعائر حسینی و تربیت نسلی انقلابی با حضور مادران و کودکان شیرخوارشان می باشد.

دبیر اجرایی مجمع جهانی شیرخوارگان حسینی استان البرز اظهار داشت: توسل به حضرت علی اصغر (ع) و اظهار مظلومیت شیرخوار امام حسین (ع) که مظلومانه در کربلا شهید شد، همچنین اثبات حقانیت نهضت عاشورا، خلافت، امامت الهی و ربانی امام حسین(ع) از دیگر اهداف برگزاری این همایش می باشد.

این مسئول بیان کرد: این همایش معنوی جهانی علاوه بر ایران در 280 کشور دیگر نیز برگزار می شود که کشورهای عراق، آمریکا، کانادا، انگلیس، دانمارک، آلمان، فرانسه، ترکیه، آفریقای جنوبی، آذربایجان، سوریه، عربستان، کویت، قطر، یمن، بحرین، امارات، لبنان، عمان، مصر، اردن، پاکستان، هند، افغانستان و تاجیکستان از جمله این کشورها می باشند.

آقا شریفی یادآور شد: همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی استان البرز، جمعه هفته آینده مصادف با 24 مهر ماه و دوم محرم ساعت 8 صبح در محل مصلی کرج، برگزار می شود.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کرج در پایان، گفت: مطرح کردن مسائل اعتقادی و احکام توسط سخنرانان و مرثیه سرایی مداحان اهل بیت برای سالار شهیدان و شهدای کربلا، از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این همایش می باشد و از همه همشهریان کرجی دعوت به عمل می آید تا همراه با نوزادان خود در این همایش شرکت نمایند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 467624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =