دیروز دولت زیمبابوه اعلام کرد که والتر پالمر دندان پزشک آمریکایی که به سیسیل، معروفترین شیر دنیا را شیر محبوب مردم زیمبابوه را کشته بود، هیچگونه جریمه ای نخواهد شد. این در صورتی است که پس از این شکار بعضی درخواست کرده بودند که او اعدام کنند!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ چندماه پیش والتر پالمر، دندان پزشکی آمریکایی و شکارچی حیوانات بزرگ، در یک سفر مخصوص به شکار شیر محبوب مردم زیمبابوه که یالی سیاه داشت و نامش سیسیل بود را به شکل غیر قانونی شکار کرد.

این اتفاق خشم مردم زیادی را در سرتاسر دنیا برانگیخت به طوری که والتر پالمر مجبور شد مطبش را در ایالت مینسوتا آمریکا برای مدتی ببندد و خودش نیز پنهان شود. حتی کار به جایی رسید که دولت زیمبابوه از آمریکا خواست این دندان پزشک را به آن ها پس بدهند و سناتور آمریکایی باب مندز گفت که قانونی را معرفی خواهد که اینگونه شکار ها را کاهش دهد.

گفتنی است در 24 ساعت اولی که خبر شکار والتر پالمر آمد 670 هزار نفر در این رابطه «توئیت» کردند، یکی از این «توئیت» ها اینگونه بود: به علت این که شکار سیسیل غیر قانونی بوده پالمر باید تحویل، جریمه و ترجیحا به دار آویخته شود ! در فیسبوک هم صفحه ای برای خجالت زده شدن پالمر ساخته شده بود که 17 هزار عضو داشته. حتی بازی به اسم «انتقام سیسیل» برای گوشی های اپل ساخته شد.

اما با گذشت زمان و با کم شدن خشم کوتاه مدت مردم نسبت به این موضوع پالمر یک ماه پیش مطبش را باز کرد، به گزارش سی ان ان؛ یک وزیر زیمبابوه ای دیروز اعلام کرد که والتر پالمر شکارچی شیر محبوب زیمبابوه ای ها هیچ جریمه ای نخواهد شد.

اوپا موچینگری، وزیر محیط زیست زیمبابوه، گفت: به اندازه ی کافی تبلیغ زیادی در رابطه با مرگ سیسیل شد. اگر با پالمر حرف زدید به او بگویید اینجا با توریست ها خوب برخورد می شود، البته اگر شکاری انجام نشود.

گروه حافظ منابع طبیعی می گوید در ابتدا پالمر با تیرکمان می خواسته سیسیل را شکار کند اما او زنده مانده و 40 ساعت بعد او این شیر را با تفنگ شکار کرده است، سپس سر او را بریده و پوستش را از بدنش جدا کرده است. این گروه حفاظتی همچنین می گوید شکارچیان تلاش کرده اند دستگاه «جی پی اس» که یک گروه تحقیقاتی از دانشگاه آکسفورد به گردن شیر زده شده را نابود کنند.

البته پالمر در مصاحبه ای با آسوشیتدپرس گفت که او «جی پی اس» را ندیده چون این دستگاه زیر یال شیر قرار داشته.

همچنین این مرد 55 ساله در بیانیه ای در دفاع از خودش گفت: من تا آخر شکارم نمی دانستم شیری را که شکار کردم شیری محبوب و بخشی از یک تحقیقات بوده. من به تخصص راهنمای شکارم اطمینان کردم تا مطمئن شوم این یک شکار قانونی بوده است.

به گزارش پرونده های دادگاه این اولین شکار غیر قانونی پالمر نبوده، سال ها قبل او خرسی سیاه را نیز به طور غیرقانونی در آمریکا شکار کرده بود.

آیا شکار حیوانات به محیط زیست آسیب می زند و یا به آن کمک می کند؟

به گزارش سایت آمریکایی علمی؛ مانند بسیاری از سولات جواب به این سوال بستگی به کسی دارد که سوال را از او می پرسید.

در یک طرف بعضی می گویند که هیچ چیز طبیعی تر از شکار نیست، در واقع شکار بخشی از تکامل هر حیوانی از جمله انسان بوده است و شکار باعث می شود حیواناتی که بیش از حد تحمل محیط زیست تولید وجود دارند نابود شوند.

در طرف دیگر بعضی از دوست داران محیط زیست و حیوانات با این استدلال که از نظر اخلاقی شکار حیوانات اشتباه است این کار را کاری وحشیانه نامیده اند یکی از اعضا صدای حیوانات کالیفرنیا گفت: شکار کاری بی رحمانه است زیرا برعکس شکار های طبیعی شکارچی ها اینکار را برای لذت انجام می دهند.

وارنر،نویسنده کتاب "در علاقه طبیعت"، گفته که بعضی از شکار ها قابل توجیه هستند ولی بعضی از آن ها هیچ توجیهی ندارند. چیزی که وارند آن را شکار درمانی می داند قابل دفاع است در حالی که شکار برای امرار معاش و ورزش که هر دو فقط به سود انسان هستند قابل توجیه نیست.

اگرچه حمایت عمومی از شکار رو به افزایش است یک نظر سنجی در سال 2007 نشان داد که 78 درصد آمریکایی ها موافق شکار هستند، این آمار 20 سال پیش 75 درصد بود.

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 467609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رامين A1 ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    1 1
    لعنت به تو كه تفريحت كشتن حيوانات بيگناهه