تجمع دوباره شهریاران جوان با طومار ۲۰ متری/ معاون شهرداری: باید طبق مصوبه شورا منحل شوند

اعضای شهریاران جوان، تشکلی وابسته به شهرداری که چندی پیش در مقابل شورای شهر تجمع کرده بودند، امروز نیز بار دیگر در مقابل شورای شهر تجمع کردند ولی مصوبه شورای شهر می گوید باید این تشکل، منحل شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پس از آنکه هفته گذشته، اعضای شهریاران جوان در مقابل شورای شهر در اعتراض به مصوبه ای که انحلال این تشکل را تصویب کرده بود، تجمع کردند، امروز نیز بار دیگر شهریاران جوان با طوماری بزرگ که روی پرچم ایران، امضاهای زیادی را جمع کرده بودند و طول آن حدود ۲۰ متر می شد، در مقابل شورا حضور پیدا کردند و اعتراض کردند چرا منحل شده اند.

در این باره، محمد حقانی عضو شورای شهر به خبرنگار ما گفت: شورای شهر مصوبه ای درباره انحلال این نهاد نداشته بلکه منظور این بوده که این مجموعه زیرنظر معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران فعالیت کند و از این معاونت، بودجه بگیرد. ولی متاسفانه انگار شهرداری اقدام به انحلال این مجموعه کرده است.

با حجت الاسلام امرودی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران درباره انحلال این مجموعه گفتگو کردیم که در ادامه می خوانید.

شورا می گوید مصوبه ای برای انحلال نداشته بلکه شکل فعالیت آنها را متفاوت کرده است. چرا شما این تشکل منحل کرده اید؟
شورا تصویب کرد منحل شود ولی شهرداری حمایت کند. این عین مصوبه شورای شهر است که البته شهرداری تهران اعتراض کرده و منتظریم فرمانداری تهران در این باره تصمیم بگیرد. اگر ابلاغ کند که منحل شود، قطعا عین مصوبه شورای شهر اجرایی می شود. اما شورا نگفته اجازه استمرار فعالیت ندارد. ماموریت تعطیل نشده. طبیعتا چون ما می خواهیم شهریاران را حمایت کنیم و شورای شهر نیز این اجازه را داده و به مصوبه شورا عمل می شود که انحلال است. اگر مصوبه مورد تایید قرار نگیرد که باید روش دیگری برای ادامه روند کار این شهریاران باید در نظر گرفت. اگر هم منحل شود، شهرداری می تواند شهریاران را حمایت کند.


اعضای شورای شهر می گویند شهریاران بروند زیر مجموعه معاونت فرهنگی کار کنند؟
اتفاقا لایحه ای که شهرداری داده بود، همین بود که شهریاران جوان از زیرمجموعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خارج شده و به معاونت فرهنگی منتقل شود که شورا در آن جلسه لایحه را مطرح کردند. روی لایحه رایگیری نشد و روی نظریه کمیسیون ها رای گیری شد و در نهایت تصمیم به انحلال گرفتند.

 

۲۳۲۳۱

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 467589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    0 1
    این ناحیه بزرگراه شهید چمران جولانگاه معتادان و کابوس بیمه هاست http://khabarde.ir
  • بی نام A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    چرا به موسسه ای که از وزارت کشور ناجا مجوز فعالیت نداشته و مدیران کارکنان آن حقوق بگیر شهرداری اند اینقدر می پردازید.این موسسه که انتفاعی بود.