ایرنا نوشت: پایگاه خبری المصدر آنلاین روز سه شنبه نوشت: بیش از 10 هزار کودک در شهر تعز بر اثر بمباران و جنگ علیه این کشور از سوی کشورهای ائتلاف به رهبری سعودی ها در هفت ماه گذشته یتیم شده اند.

این پایگاه خبری همچنین تعداد کودکان کشته شده و مجروح در این شهر را 770 نفر اعلام کرد.

این گزارش حجم مشکلات ایجاد شده برای کودکان را بسیار گسترده تر دانست و افزود: ربوده شدن کودکان، محرومیت از آموزش، نبود آب، غذا و درمان نیز از جمله مشکلاتی است که کودکان یمنی در اثر تحریم ها و محاصره شهرهای یمنی با آن روبه رو هستند.
براساس این گزارش، بیشتر از یک هزار کودک بطور کامل خانواده خود را از دست داده و 2300 کودک نیز برادر خود را در این جنگ از دست داده اند و شبها را در خیابان ها با ترس و وحشت سپری می کنند.
براساس آمارهای سازمان ملل در فاصله ماه مارس تا 24 سپتامبر سال جاری، چهار هزار و 500 نفر از شهروندان یمنی جان خود را در نتیجه جنگ عربستان علیه یمن از دست داده اند.
این آمارها همچنین نشان می دهند که نزدیک به 80 درصد از کشته شدگان از جمله زنان و کودکان یمنی قربانی حملات هوایی سعودی ها و نیروهای ائتلاف شده اند.
عربستان و 9 کشور عربی دیگر از جمله کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به جز عمان و با حمایت آمریکا از ششم فروردین 94 حملات هوایی و دریایی علیه یمن را آغاز کردند و تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها و مدارس و حتی منازل مردم این کشور را بمباران کرده اند که بر اثر آن نزدیک به پنج هزار یمنی از جمله صدها زن و کودک کشته شده اند.
عربستان با حمله به فقیرترین کشور عربی منطقه می خواهد عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری فراری و مستعفی را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن جنبش مردمی انصارالله که امنیت شهرهای یمن را تامین می کنند، جلوگیری کند.
به عقیده بسیاری از کارشناسان، جنایات عربستان در یمن نسخه دیگری از رویکرد و رفتار رژیم صهیونیستی در غزه است.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 467542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =