ایسنا نوشت: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ضمن اقرار به ضعف و ناتوانی دولتش در رویارویی با عملیات شهادت‌طلبانه فلسطینی‌ها از محمود عباس خواست این عملیات‌ها را محکوم کند

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت فلسطین الیوم، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در آغاز سخنرانی خود در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) درخصوص تدابیری که از سوی دولت وی و کابینه امنیتی علیه فلسطینی‌هایی که دست به عملیاتی می‌زنند، صحبت کرد.

وی به تخریب خانه‌های فلسطینیان، افزایش بازداشت‌های اداری، تصویب قانون مجازات علیه کسانی که سنگ و کوکتل مولوتف پرتاب می‌کنند و افزایش حضور نیروهای نظامی در کرانه باختری و قدس برای رویارویی با موجی که به پا شده است، اشاره کرد.

نتانیاهو گفت: ما در دوره بسیار دشواری قرار داریم. در تمامی جبهه‌ها علیه «تروریست‌ها» فعالیت می‌کنیم اما تدابیر بیشتری را اتخاذ خواهیم کرد که به ما این امکان را می‌دهد موج کنونی را از بین ببریم. به آنها اجازه نخواهیم داد تا در مورد سرنوشت ما حکم کند.

وی افزود: تروریسم از شکست و به دلیل عدم وجود یک طرح سیاسی نشأت نمی‌گیرد بلکه ناشی از هدفی برای از بین بردن ما است.

وی از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز خواست تا به "تحریک فلسطینی‌ها و منزجر کردن آنها از یهودیان" پایان دهد و حملاتی که اسرائیلی‌ها را هدف قرار می‌دهد محکوم کند.

در همین حال صائب عریقات، دبیر اول سازمان آزادی‌بخش فلسطین تاکید کرد: سیاست اعدام‌، جنایات‌، شهرک‌سازی‌ و ساختن دیوار حائل که دولت نتانیاهو در پیش گرفته، آغازگر خشونت و رادیکالیسم است. این جنایت‌هایی که با تصمیم دولت نتانیاهو صورت می‌گیرد، به امنیت و صلح راه نخواهد برد.

عریقات گفت که نتانیاهو در سخنرانی‌اش تلاش کرد تا واقعیت‌ها را کاملا دگرگون نشان دهد چراکه سخنان او مملو از دروغ و جعل واقعیت‌هاست.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستار محکومیت عملیات های مقاومتی و ضد صهیونیستی فلسطینیان شد و از موضع طرف های عربی در قبال این رژیم انتقاد کرد.

بنیامین نتانیاهو که در کنست سخنرانی می کرد، مدعی شد که «عملیات های مقاومتی نمی‌تواند باعث شکست و تسلیم" آنها شود، و گفت: بر عکس، عرب ها از همان نخستین روز تاسیس اسرائیل سعی در تخریب و نابودی ما را داشتند، اما خودشان ضربه خوردند و اکنون بیش از یک میلیون نفر در تل آویو زندگی می‌کنند و تلاش های صد ساله برای ضربه زدن به اسرئیل و هیچ نتیجه‌ای برای مخالفان ما نداشته است.»

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 467529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =