رئیس مجلس شورای اسلامی از نمایندگان خواست تا مصوبه امروز مجلس را به نظر رهبر معظم انقلاب گره نزنند.

به گزارش خبرآنلاين، پس از تصويب جزئيات طرح «اقدام متناسب متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام»، همچنان برخي نمايندگان مخالف اين طرح در نظر داشتند تذکراتي را مطرح کنند که رئيس مجلس از آنها مي خواست تا اجازه دهند موضوع در دستور کار تمام شود و پس از آن نظراتشان را مطرح کنند.

در موعد مقرر يکي از نمايندگان تهران دلواپس در تذکري همه نمايندگان را تابع رهبر معظم انقلاب خواند و خطاب به BBC، VOA و شبکه من و تو و دست نشانده هاي داخلي شان، گفت: بدانيد چه نمايندگاني که ظرف 20 دقيقه به اين طرح راي دادند و چه آنها که راي ندادند به اين نتيجه رسيدند که آقايشان اينگونه مي خواهد، اما ما به چنين چيزي نرسيديم.

او که مي گفت مي خواهد از حيثيت مجلس دفاع کند، افزود: اين طرح 200 پيشنهاد اصلاحي داشت ولي صبح امروز آقاي باهنر گفت که لاريجاني و شمخاني و حجازي مسئول دفتر رهبري ديشب براي تصويب اين طرح جلسه گذاشتند. ما که به اين طرح راي نداديم مي گوييم مجموعه نظرات اين سه نفر نظر رهبري نبوده است.

علي لاريجاني رئيس مجلس در پاسخ به وي با تاکيد بر اينکه در تصويب اين طرح هيچ بحثي از نظر رهبري مطرح نبوده است، افزود: ايشان نقشي در اين موضوع نداشتند و اين مصوبه نظر مجلس بوده است.

او با تاييد اينکه همه کساني که راي مثبت و منفي به اين مصوبه دادند ولي امرشان را حضرت امام خامنه اي مي دانند، ادامه داد: ولي در اين موضوع خودمان در مجلس بحث کرديم و به جاي ديگري ربطش ندهيد. مصلحت کشور اين بود که قيودي براي اجراي برجام در نظر بگيريم و اين کار را کرديم. در مواردي همچون بررسي لايحه بودجه هم به دليل محدوديت هاي زماني از برخي نمايندگان مي خواهيم از پيشنهاداتشان بگذرند و امروز نيز چنين کرديم.

لاريجاني در پايان بار ديگر تاکيد کرد که کسي مصوبه برجامي مجلس را منوط به نظرات رهبري نفرمايد.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 467462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =