ایسنا نوشت:یک عضو شورای مرکزی موتلفه اسلامی معتقد است که ترکیب مجلس نهم در انتخابات بعدی با اندک تغییرات جزئی حفظ می‌شود.

حمیدرضا ترقی با بیان اینکه مجلس نهم را باید از موفق ترین مجالس دانست، گفت: مواضعی که مجلس نهم در مسایل مختلف اتخاذ کرده مورد تایید رهبری است، مجلس نهم سعی کرده مواضع خود را در نظارت بر عملکرد دولت محکم حفظ کند.

وی با اشاره به فعالیت فراکسیون‌های مختلف در مجلس، افزود: همکاری این فراکسیون ها در مجلس نهم خوب بوده و با توجه به اینکه تصمیمات فراکسیونی کم گرفته شده؛ استقلال نمایندگان کاملا حفظ شده است.

ترقی در خصوص برخی افراطی‌گری‌ها در مجلس خاطرنشان کرد: برخورد بعضی از نمایندگان ممکن است بعضا خارج از ادب محاوره‌ای بوده باشد و این نوع برخورد مورد پسند مردم نیست، اما نمی توان نمایندگان را به عنوان تندرو و کندرو تقسیم کرد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه پایان دولت دهم شباهت‌های زیادی به دولت یازدهم داشته است ، بنابراین برخورد مجلس نهم با این دو دولت یکسان بوده است.

وی عملکرد مجلس نهم در جلوگیری از بحران سازی را موفق ارزیابی کرد و افزود: این موضوع نشان می‌دهد که مجلس نهم هم از سعه صدر برای شنیدن مسایل برخوردار بوده و هم سعی کرده است که به وحدت جامعه لطمه ای وارد نشود.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: به طور طبیعی تعدادی از نمایندگان براساس عملکرد خود در حوزه انتخابیه‌شان مورد ارزیابی مردم قرار می گیرند و عملکرد کلان نمایندگان در حوزه انتخابیه های کوچک معمولا مورد توجه قرار نمی گیرد.

وی با بیان اینکه 40 معمولا درصد نمایندگان در حوزه انتخابیه های کوچک تغییر می کنند، ادامه داد: ترکیب فعلی مجلس نهم به دلیل دفاع از حقوق مردم و تلاش در حفظ دولت در ریل انقلاب به نظر می رسد با یک تغییرات جزیی حفظ شود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه جریان‌های خارج از مجلس به طور طبیعی براساس عملکردشان مورد ارزیابی مردم قرار می گیرند، خاطرنشان کرد: گروه های فعلی خیلی نماد سیاسی آن چنانی ندارند و اگر آن گروه‌های مرجع براساس طیف نمایندگان خود در مجلس مورد ارزیابی قرار بگیرند ممکن است مردم نسبت به افراد تجدید نظر کنند ولی نسبت به جریان ثابت خواهند بود.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 467447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =