ایسنا نوشت:مسئول واحد تشکیلات جامعه اسلامی مهندسین می‌گوید که بهتر است مداحان در منابر سیاسی‌کاری نکنند.

احمد نیک‌فر، درباره نظر برخی مراجع در مورد پرهیز از سیاسی کاری در منابر مداحی گفت: فلسفه عاشورا سیاسی است و منظور علما هم این است که در منابر کسی له یا علیه جناح یا شخص خاصی موضع نگیرد.

وی ادامه داد: در منابر مذهبی باید فلسفه عاشورا برای مردم باز شود. عمل امام حسین (ع) سیاسی بود و مردم باید بدانند با چه اهدافی واقعه عاشورا به وجود آمد و این خودش موثرترین و بهترین کار سیاسی است.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: از واقعه عاشورا باید برای تبیین خود عاشورا و ابهام‌زدایی و روشن شدن فلسفه عاشورا استفاده کرد. این بحث همیشه بوده که منابر نباید جناحی باشند و نباید شخصیت‌ها، جناح‌ها و گروه‌های سیاسی را روی منبر بکوبند یا بالا ببرند.

وی با بیان اینکه مطرح شدن بحث وحدت در منابر مهم است یادآور شد: هم حضرت آقا و هم دولت نظرشان این است که همدلی بیشتری وجود داشته باشد تا مردم کمتر ضربه بخورند، چون یک دنیا مقابل ما ایستاده است و نقشه‌های دشمنان روز به روز پیچیده‌تر می‌شود به همین دلیل ما باید خودمان متحد باشیم و مقابل دشمن با اتفاق نظر بایستیم.

نیک‌فر در پایان گفت: لازمه به وجود آمدن حماسه سیاسی اتحاد است و ما باید متفق باشیم که در انتخابات درست عمل کنیم فارغ از اینکه می‌خواهیم به چه گروهی رأی بدهیم. اگر به دموکراسی درست عمل کنیم، تخریب را کنار بگذاریم و نخواهیم با هر حربه‌ای رقیب را از میدان به در کنیم، طبیعتاً مردم هم بیشتر به میدان خواهند آمد.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 467442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    1 2
    سلام.از جمله آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید فرمودنند: مجالس حسینی نباید به مباحث سیاسی و جناحی آلوده شود و در اشعار فقط باید مسائل انقلاب و نظام را مورد توجه قرار دهیم.وقتی عشق و علاقه به اهل بیت ع با مسائل دنیوی اجین شودجز ضربه به وحدت چیز دیگری به ارمغان نمی اورد متاسفانه برای مسائل شرعی به فرمایشات مراجع عالیقدر عمل میکنیم ولی جای که منافع دنیویمان با این عزیزان نمیخواند بافته خود جدا بافته میشویم با این رفتار دوگانه در شگفتم که چطور الگو جوانان را می خواهیم بسازیم که این دوگانه عمل کردن تولید کینه، نفرت و عداوت بین مومنین و عزاداران میشود که شایسته مردم عزیزوجوانان نیست که خدا یا چنان کن سرانجام کار توخشنود باشی وما رستگار امین یا رب العالمین