ایسنا نوشت:آمارهای گمرکی نشان می‌دهد که ارزش مجموع 105 تن چادر و روسری وارد شده به کشور به حدود 300 هزار دلار یعنی چیزی نزدیک به 874 میلیون تومان می‌رسد.

ایران یکی از مصرف‌کنندگان چادر و روسری است که حجم عمده آن نیز از خارج از ایران تامین می‌شود، اما از بازار 870 میلیونی چادر و روسری وارداتی ایران سهم چینی‌ها چیزی در حدود 70 درصد است.

 درحالی که سال گذشته زمزمه‌هایی از تولید چادر مشکی ایرانی به گوش می‌رسید، طی ماه‌های گذشته واردات شال، چادر، روسری و مقنعه مجموعا به بیش از 100 تن رسید.

به این ترتیب در نیمه نخست امسال نزدیک به 874 میلیون تومان چادر مشکی و روسری تنها از مبادی رسمی به ایران وارد شد.

آمارهای گمرکی نشان می‌دهد که ارزش مجموع 105 تن چادر و روسری وارد شده به کشور به حدود 300 هزار دلار یعنی چیزی نزدیک به 874 میلیون تومان می‌رسد.

ایران در این مدت مجموعا از 8 کشور شامل آلمان، اسپانیا، امارات، ایتالیا، ترکیه، فرانسه، فنلاند و چین چادر و روسری خریداری کرده است.

اما بیشترین سهم در بازار چادر و روسری ایران متعلق به چین است، این کشور تقریبا تمامی این بازار را در دست دارد و کشورهای دیگر حتی ترکیه و امارات نیز در این بین سهمی ناچیز در مقابل چین دارند.

آمارها نشان می‌دهد که در 6 ماهه نخست امسال چین 76.5 تن چادر وروسری با ارزش مجموعا بیش از 216 هزار دلار به ایران فروخته است.

حجم واردات چادر و روسری از چین در مقایسه با کل واردات این محصول نشان می‌دهد که این کشور سهمی 72 درصدی به لحاظ وزنی و ارزشی از بازار چادر و روسری وارداتی ایران دارد.

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 467408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    3 0
    ما چادر مشکی هم نمی توانیم تولید کنیم که حداقل اشتغال را برای جوانانمان برقرار کنیم
  • مینا A1 ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    2 0
    سلام کشور ما تولید کنندگان پارچه زیاد دارد که قادر به تولید بهترین جنس است مطابق با سلیقه خانومهای ایران چه اصراری است جنسی که خود داریم از خارج وارد شود ؟ تولید انها رونق پیدا کند و جوانان ما بیکار باشند.