اعتماد نوشت:ابراهیم اصغرزاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب طی اظهاراتی در مورد آرایش سیاسی انتخابات مجلس سخن گفت.

 راديكال‌ها، اصولگرايان معتدل و سنتي، اعتداليون و اصلاح‌طلبان چهار جريان سياسي‌اي هستند كه ابراهيم اصغرزاده آنها را جريان‌هاي موثر در انتخابات مجلس دهم مي‌داند.

به اعتقاد او جريان اصلاح‌طلب در اين انتخابات با ليست واحد وارد رقابت انتخاباتي مي‌شود.

وي با بيان اينكه يكي از اين جناح‌ها، گروه‌هاي راديكالي هستند كه فكر مي‌كنند بايد هشت سال گذشته دولت احمدي‌نژاد را زنده كرد، اظهار داشت: بنابراين جريان راديكالي و تندرو‌ها تمام ابزار خود را به كار خواهند بست كه در انتخابات امسال راي بيشتري داشته باشند.

اين نماينده اسبق مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه امكان دوقطبي شدن انتخابات امسال بسيار كم است، اظهار كرد: به طور حتم انتخابات امسال چند قطبي خواهد بود اما از اصلاح‌طلبان قطعا در قالب يك گروه حضور خواهد داشت اما جبهه اصولگرايان مقابل هم قرار خواهند گرفت.

وي در ادامه تصريح كرد: به دليل وجود محروميت و عقب‌ماندگي مردم گاهي جذب شعارهايي مي‌شوند كه زمينه آن در جامعه وجود دارد.

اصغرزاده در ادامه با اشاره به اينكه در ماه‌هاي پاياني نزديك به انتخابات فعاليت جريان‌ها و نيروهاي سياسي بيشتر مي‌شود، ايام انتخابات را بهار فعالان سياسي عنوان كرد و گفت كه به طور طبيعي فعاليت آنها در شهر‌ها گسترش مي‌يابد.

اين فعال سياسي اصلاح‌طلب ايام انتخابات را به نوعي رفراندوم خواند و افزود: مردم با حضور خود در پاي صندوق‌هاي راي رضايتمندي‌شان را نشان مي‌دهند و با بالا رفتن ميزان مشاركت نظام را حفظ مي‌كنند.

اصغر‌زاده ادامه داد: با برگزاري انتخابات رضايت مردم نسبت به نظام به صورت نوبه‌اي تكرار مي‌شود و افزايش سطح مشاركت مردم هدف است و من به عنوان يك كنشگر خوشحال مي‌شوم فضا براي برگزاري انتخابات خوب باشد.

وي گفت: وظيفه قانوني، اصلي، شرعي و ملي دولت است كه شرايط را براي حضور عادلانه همه جريان‌هاي سياسي در انتخابات فراهم كند. اين نماينده اسبق مردم تهران در مجلس اظهار كرد: اگر دولت قادر به حل مساله هسته‌اي نباشد و در حوزه اقتصاد و سياست داخلي با برنامه حركت نكند و اصلاحات بنيادين صورت نگيرد، پوپوليسم‌گرايي همانند چترباز از آسمان فرود خواهد آمد و با شعار توده‌ها را به خود جذب خواهد كرد.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 467394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =