چطور فناوری به کمک مدیریت علوفه دامپروها می‌آید؟

یورونیوز گزارش داده یک فناوری حسگر جدید ممکن است شیوه ای را که دامپروران مراتع خود ارزیابی می کنند، متحول کند.

در حال حاضر خود دامپروان دست به تخمین تعداد دام هایی که می توانند به چریدن در چراگاه بپردازند، می زنند. به زودی اما حسگرهایی دستی و دیداری می توانند به کشاورزان در این امر کمک کنند.

ویل گرین، یک دامپرور می گوید: «در حال حاضر ما در فضای باز و با چشم برآورد می کنیم که میزان علوفه در زمین چه مقدار است تا دریابیم آیا برای تمام حیوانتمان تا بهار علوفه کافی وجود دارد یا خیر!»

ریچارد جانستون، دامپرور می گوید: «این تخمین فقط در حد حدس و گمان خودم قابل اتکا است. به نظرم مشکل در اینجاست که خود من برآورد می کنم.»

دستگاه جدید از حسگرهای منعکس کننده نور استفاده می کند تا میزان رنگ علوفه، پوشش آن و یا زیست توده را اندازه بگیرد.

این داده ها سپس به ارقام اندازه گیری ساده تبدیل می شود تا به دامپرور میزان سلامت علوفه را اطلاع دهد.

متیو مک دانا، از سازمان گوشت و دام استرالیا می گوید: «این حسگر بصری علوفه به دامپروران اجازه می دهد دریابند چه میزان علوفه برای گاو و گوسفندهایشان موجود است و به این ترتیب می توانند میزان علوفه موجودی خود را بهتر مدیریت کنند.»

او می افزاید: «می دانیم که اکنون تنها به دلیل مصرف نشدن تمام علوفه ای که اینجاست، در هر هکتار ما ۵۰ دلار استرالیا از دست می دهیم. این رقم معادل ۵۰ هزار دلار استرالیا اضافه تولید و سودآوری خواهد بود که دامپرور در هزار هکتار صرفه جویی خواهد کرد.»

این فناوری در عرض چند سال آینده و تا سال ۲۰۱۸ در پنج مرکز تحقیق در سراسر استرالیا آزمایش خواهد شد و پس از آن ممکن است به بازار عرضه شود. این فناوری علاقه زیادی را نزد دامپروان بر انگیخته است.

۵۴۵۴

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 467372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =