راهکار جدید و مشترک دولت ایران و سعودی برای شناسایی ۶۵ ایرانی مفقود فاجعه منا

رییس سازمان حج و زیارت گفت: با مذاکراتی که با دولت سعودی داشتیم، قرار شد یک تیم تخصصی از وزارت بهداشت ایران برای انجام آزمایش دی‌ان‌ای و شناسایی جانباختگان ایرانی فاجعه منا، به عربستان اعزام شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سعید اوحدی در بخش خبری ۲۱ شبکه یک تلویزیون گفت: هواپیمای حامل ۸۷ تن از جانباختان فاجعه به سمت تهران پرواز کرده است. 

او گفت: همچنان از وضعیت ۶۵ زائر دیگر خبری نداریم. تمام تلاشمان را می کنیم وضعیت آنها را روشن کنیم.

رییس سازمان حج و زیارت گفت: به دلیل مرور زمان و شرایط نگهداری اجساد در سردخانه های عربستان، شرایط فیزیکی اجساد، تغییر پیدا کرده و جستجوی میدانی را با مشکلات زیادی مواجه کرده است. به دلیل سخت شدن شرایط،‌ قرار شد جلسه مشترکی را با وزارت بهداشت عربستان داشته باشیم تا راهبرد جدیدی را برای پیگیری و شناسایی اجسادی جانباختگان ایرانی اجرا کنیم.

او گفت: پیشنهاد اولیه، حضور تیم تخصصی وزارت بهداشت برای آزمایش دی ان ای روی اجساد مشکوکی است که احتمال ایرانی بودن آنها وجود دارد. وزارت امور خارجه و وزارت بهداشت تلاش می کنند تا تیم تخصصی وزارت بهداشت و درمان به سرعت به عربستان اعزام شود.

اوحدی همچنین درباره احتمال دفن جانباختگان ایرانی هم گفت: احتمال دفن اجساد وجود دارد. فردا بر اساس آماری که عربستان دارند، آمار را مرور می کنیم تا بخشی از نگرانی خانواده ها را برطرف کنیم. 

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 467362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =