معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه با اشاره به طرح دیمیستورا، «مردم، رهبری سوریه و مبارزه با تروریسم» را سه مولفه اساسی در حل بحران این کشور خواند و گفت: ایران از مذاکرات میان طرف های یمنی نیز استقبال می کند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امورخارجه «یان الیاسون» قائم مقام دبیرکل سازمان ملل متحد امروز -دوشنبه 20مهر- با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه دیدار و گفت وگو کرد.
معاون وزیر امور خارجه کشورمان با اعلام استقبال تهران از ابتکار سیاسی دیمیستورا برای حل سیاسی بحران سوریه، خاطرنشان ساخت: هر طرحی که با واقع بینی همراه بوده و مولفه های اساسی شامل مردم سوریه، رهبری سوریه و مبارزه جدی با تروریسم را مورد توجه داشته باشد، جامع تر و کارآمدتر خواهد بود.
امیرعبداللهیان همچنین افزود: ایـران در رایـزنی بـا نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور یـمن می باشد و ما از مذاکرات میان طرف های یمنی استقبال می کنیم.
الیاسون نیز در این دیدار با تاکید بر ضرورت پیگیری راه حل سیاسی در بحران های منطقه، از رویکرد سازنده جمهوری اسلامی ایران در تعامل نمایندگان دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه و یمن تقدیر کرد و خواستار افزایش تلاش همه طرف ها برای کمک به حل سیاسی بحران در این دو کشور شد.
وی همچنین بر ضرورت پیگیری راه حل سیاسی و توافقی میان همه طرف های یمنی و شروع هر چه سریع تر گفت وگوها تاکید کرد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 467345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =