ایرنا نوشت: منابع خبری روز دوشنبه از عربستان خبر دادند که مقام های این کشور صدها کارگر سوری، مصری و سودانی را به بهانه ورشکستگی شرکت های این کشور و ناتوانی در پرداخت دستمزد آنها٬ اخراج و به کشورهایشان بازگردانده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه المنار به نقل از پایگاه روسی اسپوتنیک٬ مقام های عربستان٬ فساد مالی و اختلاس را که در برخی از شرکت های این کشور رواج یافته، علت بروز این بحران مالی می دانند که سبب شده حدود یکهزار کارگر و کارمند این شرکت ها، بیکار شوند.
این منابع همچنین افزودند: آن دسته از کارگرانی که به واسطه هایی دسترسی داشته اند، جذب شرکت های دیگر عربستان شده و بقیه کارگران اخراجی به همراه اموال و دارایی هایشان، به کشورهایشان بازگشته اند.
کارگران مصری و سودانی نیز علاوه بر سوری ها٬ در میان کارگران اخراجی به چشم می خورند.
هزینه های هنگفت حمله عربستان به یمن٬ ریاض را وادار به استقراض مبلغ 4 میلیارد دلار از محل اعتبارات داخلی و فروش 62 میلیارد دلار ارز از منابع خارجی خود به منظور تامین هزینه های جنگ کرده است.
مرکز تحقیقات و بررسی های اقتصادی( Capital Economics ) متخصص در زمینه اقتصاد کشورها به نقل از تحلیلگران و کارشناسان اقتصادی تاکید کرد: عربستان به دلیل کاهش قیمت های نفت و افزایش هزینه های نظامی و جنگ علیه یمن، با شکاف بزرگی و کسری هنگفتی در بودجه سالانه مواجه شده و این مساله موجب شده به برداشت از ذخایر ارزی و وام گرفتن از بانک های داخلی روی آورد.
ریاض به بهانه حمایت از دولت عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی یمن که به عربستان پناهنده شده است، در ائتلافی به همراه 9 کشور عربی به جز عمان، از 6 فروردین، حملات هوایی و محاصره دریایی، زمینی و هوایی علیه یمن را آغاز کرده است.
حملات ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان تاکنون در یمن هزاران کشته و مجروح و آواره برجا گذاشته است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 467326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =