تسنیم نوشت: وزرای خارجه اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای خواستار توقف فوری حملات هوایی روسیه علیه گروه‌هایی شدند که آنها را شبه نظامیان میانه روی سوری خوانده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزرای خارجه 28 کشور اروپایی با انتشار بیانیه ای تاکید کردند: دستیابی به صلح پایدار در سوریه در شرایطی که مسکو به حمایت های خود از بشار اسد ادامه می دهد، امکان پذیر نخواهد بود.

وزرای خارجه اروپا خواستار توقف فوری حملات هوایی روسیه به شبه نظامیان میانه روی سوری شدند. در این بیانیه آمده است: حملات هوایی روسیه که فراتر از گروه تروریستی داعش و سایر گروه های تروریستی شناخته شده از سوی سازمان ملل و همین طور مخالفان میانه روی سوری بوده است، موجب نگرانی عمیق اروپا بوده و باید فورا متوقف شود.

نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا با محوریت بحران سوریه در لوکزامبورگ برگزار شده است. وزرای خارجه اروپا افزودند: اقدام نظامی رویه تنها مشکل در سوریه را بدتر خواهد کرد و تلاش های صورت گرفته برای دستیابی به راهکاری مسالمت آمیز را تضعیف می کند. این اقدام نظامی خطر ادامه درگیری ها در سوریه را بیشتر کرده است.
وزرای خارجه اروپا از روسیه خواستند تا تلاش های خود را برای دستیابی به یک راهکار سیاسی برای پایان دادن به درگیری های سوریه متمرکز کند.

این بیانیه در شرایطی منتشر شده است که رهبران اروپایی قصد دارند در نشست روز پنج شنبه خود در خصوص بحران سوریه گفتگو کنند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 467310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =