ایرنا نوشت:معاون عربی و آفریقای وزیر امورخارجه روابط ایران و تونس را رو به رشد دانست و بر آمادگی تهران برای گسترش هر چه بیشتر روابط دوجانبه تاکید کرد.

به گزارش ایرنا از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امورخارجه، «محمد سعد» رییس جمعیت برادری و دوستی تونس و ایران و رییس شورای مشترک بازرگانی دو کشور به همراه اعضای این جمعیت در محل وزارت امور خارجه کشورمان با حسین امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار آخرین تحولات روابط دوجانبه، راه های گسترش همکاری های فرهنگی و اقتصادی و نیز اوضاع منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
امیر عبداللهیان با اشاره به سفر اخیر وزیر امورخارجه کشورمان به تونس و آثار مثبت آن، روابط دو کشور را رو به رشد دانسته و بر آمادگی تهران برای گسترش هر چه بیشتر روابط دوجانبه تاکید کرد.
در این دیدار «محمد سعد» سفیر اسبق تونس در تهران و رییس جمعیت دوستی ایران و تونس نیز با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان و آشنایی با تحولات و پیشرفت های موجود در جمهوری اسلامی ایران، مراتب تسلیت و تاسف عمیق خود را نسبت به جان باختن جمعی از هموطنان ایرانی در فاجعه تلخ منا ابراز داشته ، همچنین پیشرفت های علمی، صنعتی و فناوری در کشورمان را موجب افتخار جهان اسلام دانسته است.
محمد جواد ظریف ماه گذشته -شهریور- در دور سوم سفر های منطقه ای خود در سفر به کشور های شمال آفریقا از جمله تونس و الجزایر با مقامات این کشورها دیدار و گفت و گو کرد.
این دور از سفرهای وزیر امورخارجه کشورمان بعد از توافق وین بیشتر بر روی مسائلی از جمله مبارزه با افراط گرایی و تروریسم و بررسی راه حل های بحران های منطقه و در چارچوب توسعه روابط دوجانبه با کشورهای منطقه انجام پذیرفت.
ظریف پیش از آن نیز به لبنان، سوریه، هند، پاکستان، قطر، کویت و عراق سفر کرده بود.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 467258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =