ایرنا نوشت:منابع یمنی اعلام کردند: جنگنده - بمب افکن های عربستان روز گذشته (یک شنبه) از صبح تا شب 30 بار شهر حیدان واقع در شمال استان صعده را هدف قرار داد و یک فاجعه تمام عیار در این شهر رقم زدند.

به گزارش خبرگزاری 'خبر' یمن، یک منبع محلی در این خصوص گفت: هواپیماهای جنگی سعودی بار دیگر شهر حیدان را هدف قرار دادند و اینگونه شمار حملات آن ها به این شهر از صبح تا ساعت 21:15 دقیقه شب یکشنبه به 30 حمله رسید.

وی افزود: بمب افکن های عربستانی با استفاده از بمب های ممنوعه خانه های غیر نظامیان را هدف قرار دادند و در اثر این حملات شمار زیادی از غیر نظامیان کشته یا زخمی شدند.

این منبع خاطر نشان کرد که شدت بمباران و فاجعه جنگنده - بمب افکن های سعودی به حدی سنگین و اسفناک است که امکان شمارش کشته ها و زخمی های این تجاوز وجود ندارد.
خبرگزاری خبر یمن افزود: با توجه به ادامه بمباران گسترده و سنگین این شهر، امکان شمارش قربانیان وجود ندارد و شهروندان و غیر نظامیان ساکن این شهر نمی توانند از اماکن بمباران شده خارج شوند و کسی هم توانایی ورود به این شهر برای کمک به آنان را ندارد و اینگونه عربستانی ها فاجعه بزرگی را در این شهر رقم زدند.
یک منبع آگاه محلی در این خصوص گفت: بسیاری از خانه های مردم هدف بمب های هواپیماهای جنگی سعودی قرار گرفته و هنوز شمار زیادی از قربانیان زیر آوار هستند.
یک منبع محلی دیگر نیز در خصوص این حملات گفت: هواپیماهای متجاوز عربستانی چهار بار بازار شهر حیدان و اطراف آن را هدف قرار داده که در اثر آن چهار نفر کشته و 11 نفر دیگر نیز زخمی شدند.
این خبرگزاری در پایان نوشت: روز یکشنبه بر اثر حمله هوایی ائتلاف ضد یمن به نقاط مختلف استان صعده، 9غیر نظامی کشته و 11 نفر دیگر زخمی شدند.

عربستان و 9 کشور عربی دیگر از جمله کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به جز عمان و با همراهی آمریکا از ششم فروردین 94 حملات هوایی و دریایی علیه یمن را آغاز کردند و تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها و مدارس و حتی منازل مردم این کشور را بمباران کرده اند که بر اثر آن نزدیک به پنج هزار یمنی از جمله صدها زن و کودک به شهادت رسیده اند.

عربستان با حمله به فقیرترین کشور عربی منطقه می خواهد عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری فراری و مستعفی را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن جنبش مردمی انصارالله که امنیت شهرهای یمن را تامین می کنند، جلوگیری کند.
به عقیده بسیاری از کارشناسان، جنایات عربستان در یمن نسخه دیگری از رویکرد و رفتار رژیم صهیونیستی در غزه است.
ارتش و نیروهای مردمی یمن که از فروردین ماه تاکنون مقابل تجاوز کشورهای عربی به رهبری عربستان مقاومت کرده و بیشتر شهرها را در اختیار خود دارند، در جبهه دیگری با گروه های تروریستی القاعده و داعش که مورد حمایت مالی و تسلیحاتی عربستان هستند، می جنگند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 467113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =