ایسنا نوشت:رییس سابق سازمان اطلاعات عربستان ایده به اشتراک گذاشته شدن مسئولیت برگزاری مراسم حج با سایر کشورهای اسلامی را رد کرد و گفت:‌ ریاض مسئولیت این مراسم را مساله‌ای مربوط به تمامیت ارضی و یک امتیاز برای خود می‌داند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ترکی الفیصل، رییس سابق سازمان اطلاعات عربستان درحالی با خبرگزاری آسوشتیدپرس مصاحبه داشت که کشورش با انتقادهای فزاینده‌ای درپی رخدادهای ناگوار ماه گذشته میلادی در جریان مراسم حج روبه‌رو شده است؛ حوادثی که باعث کشته شدن دستکم 1400 تن شده است.

ایران که در این حادثه بیشترین تعداد قربانیان را داشته خواستار انجام تحقیقات مستقل دراین باره شده است.

شاهزاده ترکی الفیصل در ادامه این مصاحبه گفت: نظارت بر مکه و مدینه و همچنین برگزاری مراسم حج مساله‌ای مربوط به تمامیت ارضی و یک امتیاز است. پادشاهی عربستان مدت‌هاست که چه در زمانهای قدیم و چه در حال حاضر مدیریت و مسئولیت برگزاری مراسم حج را برعهده داشته است و ما به دنبال این نیستیم تا این مسئولیت را به کشوری دیگر واگذار کنیم. مردم در مکه بهتر از هر کسی دیگر این منطقه را می‌شناسند و شما نمی‌توانید این مسئولیت را از آنها سلب کنید.

رییس سابق سازمان اطلاعات عربستان با اشاره به اظهارنظرهای ایران درباره حادثه رخ داده در حج گفت: فکر می‌کنم که آنها می‌خواهند این مساله را سیاسی کنند!

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 467102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    6 10
    یا با زبون خوش یا با زور