وزیر بهداشت امروز به قم رفت و با تعدادی از مراجع تقلید دیدار کرد. موضوع اصلی این دیدارها هم فاجعه منا بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ حدود ۱۸ روز از فاجعه منا می گذرد و ۶۵ مفقود ایرانی این فاجعه هنوز شناسایی نشده است. سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت امروز به قم رفته بود تا دیدارهایی با مراجع تقلید داشته باشد. او در این دیدارها گزارش هایی درباره فاجعه منا ارائه کرد.

ضمن اینکه از تعدادی از علما استفتائاتی درباره تعیین تکلیف مفقودان فاجعه گرفت. او با این پرسش که «بعضی پيكرهای شناسايی نشده، در حال متلاش، شدن هستند» نظر مراجع را جويا شد.

دراین باره آیت الله جوادی آملی با اشاره به دفن کردن اجساد جانباختگان حادثه منا بیان کرد: انسان است که به زمان و مکان شرف می‌بخشد؛ قداست روح در سرزمین وحی کم نیست و کسانی که جانباختگانشان در سرزمین وحی به خاک سپرده شدند نگران نباشند. باید تلاش و کوشش تا آخرین نفس باشد که پیکر جانباختگان به کشور بازگردانده شود و اگر میسر نشد بازماندگان نگران نباشند چرا که جانباختگان در سرزمینی ویژه به خاک سپرده می‌شود و بزرگان بسیار و انبیا در این سرزمین دفن شده‌اند.

همچنین دراین باره آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که متلاشی شدن پیکرها روا نیست، گفت: در صورت بروز این اتفاق بهتر است پیکرها در همان مکان مقدس دفن شود. همچنین امکان این وجود دارد که برای افراد گمنام که پیکر آنها منتقل می شود مکانی همانند شهدای گمنام در نظر گرفته شود.

همچنین آیت الله جعفر سبحانی با تاکید بر بازگشت پیکر آنها به کشور گفت: جانباختگانی که شناسایی نشده اند سعادت دفن در کنار خانه خدا نصیبشان شده و کفنشان، لباس احرام آنها شد.

آیت‌الله وحیدخراسانی هم در این‌باره گفت: خوب است که جان‌باختگان حادثه منا در مکه یا مدینه مدفون شوند و اصرار به بازگرداندن پیکرهای مطهر وجهی ندارد.

گفتنی است وزیر بهداشت در حاشیه این دیدارها و در گفتگو با خبرنگاران در این باره گفت: هنوز از دفن جانباختگان ایرانی در عربستان مطمئن نیستیم، بعد از این صحبت های میان مقامات دو کشور با اطمینان می گوییم هیچ ایرانی در عربستان دفن نخواهد شد. ممکن است انتقال برخی از پیکر امکان پذیر نباشد. بنابراین بهتر است بستگان جانباختگان برای دفن این عزیزان در حرم امن الهی تشویق شوند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =