وزیر خارجه کشورمان در دیدار نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور عراق : جمهوری اسلامی ایران به حمایت موثر خود از دولت عراق در مبارزه علیه تروریسم ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از اداره دیپلماسی وزارت خارجه، آقای یان کوبیش نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد در امور عراق که به منظور رایزنی و تبادل نظر با مقام های کشورمان به تهران سفر کرده است، بعد ازظهر امروز با دکتر ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.
دکتر ظریف با قدردانی از تلاشهای سازمان ملل متحد در عراق ، نقش عراق و تاثیر مستقیم وضعیت این کشور بر ثبات و امنیت در کل منطقه را مهم ارزیابی کرده , ضرورت حمایت جامعه بین المللی از دولت عراق در مقابله با تروریسم را مورد تاکید قرار داد . ایشان برخی حمایتها از داعش و سایر گروههای تروریستی در عراق و سوریه و یمن را مورد انتقاد قرار داد و ضمن ضعیف و غیر قابل قبول خواندن عملکرد ائتلاف تحت رهبری آمریکا در مبارزه علیه داعش در عراق تصریح کرد : مبارزه با گروههای تروریستی و تکفیری در منطقه بسیار مهم است و جامعه بین المللی باید مانع از تداوم حمایت های مستقیم و غیر مستقیم از این گروهها شود. وزیر امور خارجه کشورمان ضمن با اهمیت خواندن نقش سازمان ملل متحد در جلب توجه اعضا نسبت به اوضاع عراق و شرایط این کشور و تقدیر از نقش رهبران دینی و سیاسی عراق اعم از کرد، سنی و شیعه در انسجام ملی آن کشور تصریح کرد:جمهوری اسلامی ایران بر وحدت و حفظ یکپارچگی و تمامیت ارضی کشور همسایه خود عراق تاکید دارد و هر راهکاری باید تقویت کننده وحدت ,امنیت و ثبات عراق و منطقه باشد.دکتر ظریف در این دیدار افزایش همکاری و تقویت مشورت ها با نماینده دبیر کل در امور عراق را مورد تاکید قرار داد.
آقای یان کوبیش نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور عراق در این دیدار، با اشاره به شرایط سیاسی، اقتصادی و امنیتی عراق و همچنین منطقه , کلید اصلی عبور از شرایط جاری در عراق را وحدت ملی در این کشور خواند . وی مشارکت طرف های منطقه ای و بین المللی برای کمک به این مساله را مهم توصیف کرد. ایشان تشویق روند مصالحه ملی، حمایت از دولت مرکزی و تلاش برای جلب مشارکت جهانی در رفع مشکلات امنیتی، اقتصادی و اجتماعی در عراق را از اولویت های سازمان ملل متحد دانست . وی افزود در راستای ماموریت خود و برای تحلیل واقعی از شرایط پیچیده عراق و کمک به یافتن راه حل های عملی و موثر ، با همه کشورها و طرف ها مشورت و تبادل نظر خواهد کرد و در این چهارچوب مشورت با ایران از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =