تسنیم نوشت: به نظر نمی‌رسد کسانی باشند که بدانند چه کسی ریاست مجلس نمایندگان را کسب کند، یا اینکه کدام بخش از حزب جمهوری‌خواه می‌تواند کنترل آن را کسب کند و یا اینکه اکثریت جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان می‌تواند به صورت یکپارچه در این باره اقدامی انجام دهد.

 نشریه آمریکایی یو‌اس‌تودی در مطلبی نوشت که همزمان با کشمکش جمهوری‌خواهان برای دستیابی به منصب ریاست مجلس نمایندگان آمریکا، به زودی شاهد هرج و مرجی جالب در کنگره این کشور خواهیم بود، البته اگر پیامدهای احتمالی آن خیلی جدی نباشند.

تصمیم ناگهانی کوین مک‌کارتی، رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا برای کناره‌گیری از رقابت بر سر پست ریاست این مجلس، باعث پیچیده‌تر شدن شرایط شد. مک‌کارتی که هم‌اکنون مرد شماره دوم جمهوری‌خواهان است، پیشتر برای جانشینی جان بینر ابراز تمایل کرده بود.

مک‌کارتی احتمالا می‌تواند حاثر اکثرتی آرای انتخابات داخلی حزب جمهوری‌خواه شود، انتخاباتی که قرار است پنجشنبه این هفته برگزار شود، اما احتمال دارد نتواند رأی اکثریت تمامی اعضای مجلس نمایندگان - شامل اعضای جمهوری‌خواه و دموکرات - این مجلس را که قرار است اواخر ماه جاری میلادی برگزار شود را کسب کند، زیرا تنها 29 رأی با از دست دادن اکثریت مجلس نمایندگان این کشور فاصله دارد.

در این وضعیت به نظر نمی‌رسد که کسنی بداند چه کسی است که می‌تواند ریاست مجلس نمایندگان را کسب کند، یا اینکه کدام بخش از حزب جمهوری‌خواه می‌تواند کنترل این سمت را کسب کند و یا اینکه آیا اکثریت جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان می‌تواند به صورت یکپارچه در این باره اقدامی انجام دهد.

52308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =