با حضور مسئولان کشوری و لشگری پیکر سردار همدانی تشییع شد

مراسم تشییع پیکر سردار شهید حسین همدانی امروز با حضور مقامات کشوری و لشکری و اقشار مختلف مردم در حسینیه فاطمه‌الزهرا(س) برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاين، سردار حسین همدانی از مستشاران ارشد سپاه پاسداران در سوريه و مدافعان حرم بود که روز پنجشنبه در حين انجام ماموريت، به دست نيروهاي تروريستي داعش به شهادت رسيد.

آیت الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، محمد باقر قالیباف شهردار تهران، سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی ، سردار جعفری فرمانده سپاه پاسداران، حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهور، حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری، عباس آخوندی، علی اصغر فانی، سعید جلیلی، علی ربیعی، علی آقا محمدی، سرداران جلالی ، کاظمینی، باقری، سلامی، پاکپور، امیر سیاری، امیر اسماعیلی، علی اکبر صالحی، وحیدی وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و جمع کثیری از فرماندهان سپاه پاسداران، اعضای شورای شهر و... در این مراسم حضور داشتند.

در حاشيه اين مراسم محسن رضايي دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اکنون امنیت ایران در مرزهای کشورمان محدود نمی‌شود و باید برای حفظ امنیت ایران در سوریه حضور داشت. وی با اشاره به این که برخی در داخل به شهید همدانی توصیه می‌کردند که لشگر به سوریه ببرد گفت: آن شهید این توصیه‌ها را قبول نکرد و گفت‌: ما مردمی هستیم و همانجا لشگر مردمی ایجاد می‌کنیم و همین کار را انجام داد. (مشروح سخنان وي را اينجا بخوانيد).

سردار حسين دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نيز در حاشيه اين مراسم تأکید کرد: پیام شهادت شهید همدانی نویدی بر نابودی و مرگ تمام عیار رژیم صهیونیستی خواهد بود. خون شهید همدانی یک تزریق جدید به جریان مقاومت است و حتماً نقطه عطفی در تقویت و تسریع و ان‌شاءالله سریع‌تر به نتیجه رسیدن مقاومت که همان از بین رفتن جریان‌های تروریستی- تکفیری است، خواهد بود و ان‌شاءالله پیامی در خود دارد و آن نویدی بر نابودی و مرگ تمام عیار رژیم صهیونیستی است.

به گزارش ايسنا، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه نيز در اين مراسم گفت: با شهادت فرماندهان ما، برنامه‌های سپاه هیچ تغییری نمی‌کند.  سردار همدانی فرمانده مدبر و مستشار عالیرتبه سپاه در سوریه بود و توانست جبهه مقاومت را در برابر سیاست‌های آمریکا و صهیونیست‌ها حفظ کند. بخشی از موفقیت‌های میدانی و سیاسی دولت سوریه مدیون تلاش‌های شهید همدانی است. وی فرماندهی شجاع بود که در دوران جنگ و پس از آن نقش موثری ایفا می‌کرد.

به گزارش تسنيم، حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق‌نوری رئیس دفتر بازرسی رهبر معظم انقلاب نيز با اشاره به ابعاد شخصیتی وی، اظهار داشت: شهید همدانی قبل و بعد از جنگ تحمیلی به عنوان یک سرباز معتقد به اخلاق اسلامی در مسیر ولایت و امامت محسوب می‌شد. نتیجه این اخلاص و ارادت وی به اهل بیت بود که امروز بدرقه باشکوهی از سوی مردم برای آن شهید والامقام برگزار می‌شود.

گفتني است پیکر شهید سردار همدانی برای تدفین در جوار آرامگاه آیت‌الله موسوی همدانی به همدان منتقل شد، مراسم تدفین این شهید والامقام فردا (دوشنبه) در همدان برگزار می شود.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =