ایسنا نوشت: مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه در مصاحبه با شبکه خبری العربیه گفت: فرانسه شراکت با مصر را استراتژیک می‌داند و برای ارتقای توافقنامه‌های اقتصادی دیگری در ریاض نیز تلاش خواهد کرد.

نخست وزیر فرانسه مدعی شد که بحران سوریه با ابقای بشار اسد در قدرت حل نمی‌شود. والس گفت: داعش برای انجام عملیات تروریستی در فرانسه خود را آماده می‌کند. 

وی تاکید کرد که باید روند سیاسی در سوریه وجود داشته باشد که نظام و مخالفان را گردهم آورد. حل سیاسی بحران سوریه از طریق ابقای بشار اسد، رئیس‌جمهوری این کشور در قدرت امکانپذیر نیست.

والس تاکید کرد: باید مذاکرات فراگیری با مشارکت تمای طرف‌های بحران سوریه از جمله ایران، روسیه و ترکیه برگزار شود. مذاکره با روس‌ها به شرط واضح بودن اهدافشان ضروری است.

وی درباره حملات فرانسه علیه داعش در سوریه گفت: ما خود اهداف را برای انجام حملاتمان تعیین می‌کنیم اما این حملات را با هماهنگی هم‌پیمانانمان انجام می‌دهیم.

والس گفت: باید به کسانی که از جنگ و ظلم و ستم رنج می‌برند پناه داد. ما آماده استقبال از 30 هزار پناهجو هستیم. فرانسه میان پناهجویان مسیحی و مسلمان هیچ فرقی نمی‌گذارد.

52308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    15 7
    کشورهایی مثل فرانسه و آمریکا خودشون داعش رو بوجود آوردن و از داعش حمایت تسلیحاتی می کنند
  • بی نام IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    14 7
    خفه شو بابا . به کوری چشمتون هم اسد می مونه و هم از داعش از بین می ره