تحلیل سی‌ان‌ان از شهادت سردار همدانی در سوریه

واحدمرکزی خبر نوشت: تحلیلگر شبکه خبری سی ان ان گفت شهادت یک فرمانده ارشد ایرانی در سوریه نشان دهنده عزم راسخ ایران برای ایفای نقش در جنگ سوریه است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، شبکه سی ان ان اعلام کرد ایران خود را برای تدفین یکی از فرماندهان ارشد خود در روز یکشنبه آماده می کند. این شبکه افزود ژنرال حسین همدانی روز پنجشنبه بیرون حلب در سوریه به شهادت رسید. رسانه های دولتی ایران اعلام کردند وی از مشاوران ارتش سوریه در جنگ با گروه داعش بود.

سی ان ان در ادامه با رابرت بر Robert Baer که وی را تحلیلگر امور اطلاعاتی و امنیتی این شبکه و مامور سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، معرفی کرد از ارواین ایالت کالیفرنیا به گفتگو پرداخت.

رابرت بر گفت «من فکر می کنم پیام مهمی که در اینجا وجود دارد این است که ایرانی ها خود را به این جنگ متعهد می دانند. حلب فاصله زیادی با دمشق دارد و جنگ بزرگی اکنون در آنجا جریان دارد و حلب اکنون مکان خطرناکی است. از دید من، فرستادن ژنرالی مانند همدانی به خط مقدم جنگ در این منطقه حاکی از عزم راسخ ایران است. در کنار آن باید به مداخله روسیه توجه کرد. ما شاهد این بوده ایم که روسیه و ایران و نیز حزب الله لبنان نقش رهبری این جنگ را بر عهده گرفته اند. امروز یک شخصیت ارشد حزب الله نیز در سوریه به شهادت رسید. حزب الله نیز خود را در جنگ سوریه متعهد می داند. برداشت من از کشته شدن ژنرال همدانی همچنین این است که این جنگ تا زمانی که راه حلی برای آن پیدا شود یا ما به چیزی شبیه صلح نزدیک شویم بسیار بدتر خواهد شد. »

 

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    185 1
    علت ناامنی خاورمیانه کشور عربستانه . عربستان با مسلح کردن داعش و گروه های تروریسیتی سبب ناامن شدن خاورمیانه شده
    • بی نام A1 ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
      231 0
      آمریکا باید به حمایت از عربستان پایان بده