۰ نفر
۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳

واحد مرکزی خبر نوشت: بی بی سی گزارش داد فوری ترین هدف روسیه در سوریه حفاظت از بشار اسد رئیس جمهوری این کشور است.

به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی، باربارا پلت خبرنگار این شبکه در واشنگتن درباره گفتگوهای مقامات دفاعی آمریکا و روسیه درباره عملیات در سوریه گفت: مقامات دفاعی روسیه و آمریکا از طریق ویدئوکنفرانس به مدت نود دقیقه با یکدیگر گفتگو کردند. پنتاگون اعلام کرد در این خصوص پیشرفتهایی حاصل شده است و این گفتگوها درباره نحوه جلوگیری از هر گونه برخورد در نبرد هوایی در سوریه ادامه می یابد. اتفاقاتی که در چند روز گذشته رخ داد، ناتو را به شدت نگران کرد.

بر اساس گزارشها هواپیماهای روسیه حریم هوایی ترکیه را نقض کردند و این مسئله ناتو را نگران کرد. همچنین روسیه با شلیک موشکهای کروز به سوریه آمریکا را نگران کرد زیرا وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد این حملات بدون هشدار قبلی بوده است. ارتش آمریکا مجبور شد دست کم یکی از جنگنده های خود را برای جلوگیری از هر گونه برخوردی با هواپیماهای روسیه، تغییر مسیر دهد.

از این رو بسیار مهم است دو کشور درباره تدابیر ایمنی برای عملیات هوایی در سوریه با یکدیگر هماهنگ و توافق کنند. به گفته پنتاگون این گفتگوها خیلی محدود و متمرکز روی این موضوع بود. روسیه دوست دارد این گفتگوها را به همکاری علیه داعش گسترش دهد اما تا کنون آمریکاییها حاضر به همکاری در این قضیه نشده اند زیرا آمریکاییها باور دارند روسیه و آمریکا در سوریه هدف مشترکی ندارند. با وجود اینکه روسیه اهدافی را در مناطق تحت کنترل داعش زده است اما بیشتر اهداف حملات روسیه در غرب سوریه بوده است که ظاهرا علیه ائتلاف گروههای شورشی است که داعش نیستند و در واقع نیروهای مخالف بشار اسد هستند.
برخی از این شورشیان عضو گروههایی هستند که غرب از آنها حمایت می کند. بنابراین شکی نیست که روسیه درباره داعش بسیار نگران است و می خواهد آن را از بین ببرد اما به نظر می رسد فوری ترین نگرانی روسیه حفظ و تقویت رژیم بشار اسد در برابر تهدیدات موجود است.

52308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    42 1
    هدف روسیه هر چی باشه نابودی داعش شدیدا به سود ایرانه
  • بی نام IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    109 1
    هدف روسیه قدرت نمایی در مقابل آمریکاست اما به هر حال منجر به نابودی داعش می شه.. نابودی داعش هم به سود ایرانه
  • بی نام IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    16 67
    روسیه در باتلاق سوریه گیر خواهد کرد و اندک سرمایه خود را هم بخاطر جاه طلبی های پوتین خرج خواهد کرد.آمریکا و ناتو پس از 15 سال نمیتوانند حریف طالبان در افغانستان بشوند حالا روسیه با چارتا موشک و هلیکوپتر میخواد تروریست ها را شکست دهد؟تنها راه چاره سوریه توافق سیاسی است و این بدون درنظر گرفتن کردها و سنی ها امکان پذیر نیست
  • بی نام A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    8 18
    فقط بخاطر انتقال گاز به شمال افریقا و کشورهای حاشیه ایران . و سر ایران باز هم بی کلاه میمونه