ایسنا نوشت:رئیس کمیته انقلابیون یمن ضمن تاکید بر آمادگی انصارالله برای شرکت در مذاکرات صلح، آمریکا را مسئول رخدادهای یمن دانست و گفت که ادعاها درباره کمک نظامی ایران به حوثی‌ها صحت ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد علی الحوثی، رئیس کمیته انقلابیون یمن در گفتگو با روزنامه ایندیپندنت گفت: ما معتقدیم که آمریکا مسئول رخدادهای یمن است. واشنگتن عربستان را علیه ما تحریک کرد تا جنگ را به راه بیندازد. آمریکا بر سیاست خارجه تمامی جهان سیطره دارد و از شورای همکاری خلیج فارس می‌خواهد تا سیاست‌هایش را اجرایی کند. ما به عنوان یک گروه یمنی ارزش‌ها و اصول خود را داریم. ما با یمنی‌ها علیه ظلم متحد هستیم.

وی افزود: مردم یمن مردمی متمدن هستند و به دموکراسی ایمان دارند. کسانی که به استبداد ایمان دارند همان کسانی‌اند که تنش و خشونت را گسترش می‌دهند.

الحوثی گفت که انصارالله از طریق ریشه کن کردن فسادی که دولت مستعفی به راه انداخته بود، میلیاردها دلار از پول‌های یمن را نجات داد.

وی افزود: ما برای توقف فساد و مشخص کردن دلایل آن تلاش کردیم. پول‌های موجود در بانک مرکزی، برای خدمت به جامعه به کار گرفته نشده است بلکه مسئولان آن را در جیب‌هایشان قرار دادند. شرکت‌های نفت آمریکایی و فرانسوی فاسد بودند، مراسمی را در نیویورک برپا می‌کردند و پول مردم را به جیب می‌زدند.

الحوثی درباره حمایت ایران از انصارالله گفت: اگر ایران آنگونه که این‌ها می‌گویند به ما کمک می‌کرد الان ما ریاض را فتح کرده بودیم. هیچ موشک ایرانی از یمن شلیک نشده، ما بر تانک‌ها و نفربرهای ایرانی سوار نشده‌ایم؛ سخن گفتن از کمک نظامی تهران به ما کذب است. اگر ایران تهدیدی برای عربستان و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است پس بروند و با این کشور بجنگند و مردم یمن را به این مشکلات گرفتار نکنند.

وی درباره مشارکت انصارالله در مذاکرات صلح گفت: حل سیاسی بحران یمن بدون مذاکره صورت نمی‌گیرد. هر جنگی در جهان با مذاکرات ملی به پایان می‌رسد.

الحوثی تاکید کرد: در حالی که جنگ عربستان علیه ما همچنان ادامه دارد ما نمی‌توانیم عملیاتمان را متوقف کنیم. زمانی که ما عملیات در مرزهای عربستان را متوقف کردیم کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با نقض آتش بس حملات را ادامه دادند.

وی گفت که عربستان مرتکب جنایت‌های جنگی شده است. عربستان برای قبایل سلاح و تجهیزات فرستاد. به قبایل می‌گوییم که آن را حفظ کنید. این هدیه ای برای شماست که باید با آن با عربستانی‌ها بجنگید. مردم یمن همواره با استعمار مخالف بوده‌اند. من همواره به دشمنانمان می‌گویم که خودتان را با این جمله گول نزنید که بر مردم یمن پیروز خواهیم شد چراکه مردم یمن بر شما سیطره خواهند یافت.

الحوثی افزود: ما احساس می‌کنیم که قوی هستیم چراکه بر حمایت مردم در این جنگ تکیه کرده‌ایم و به قدرت‌های خارجی وابسته نیستیم. همانطور که گاندی برای جنگ با بریتانیا بر مردم تکیه کرد ما نیز همین استراتژی را در پیش می‌گیریم.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    33 4
    دست خدا به همراهتان . مثل امام حسین و یارانش در مقابل یزیدیان عربستان آمریکا اسرائیل ایستادگی کنین
  • بی نام IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    37 7
    پسر پادشاه عربستان می خواست 10 روزه یمن رو بگیره الان 7 ماه گذشته هیچ غلطی نکرده
  • بی نام EU ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    37 13
    به عنوان یک ایرانی واقعا متأسفم که چرا ایران این فرصت طلایی استفاده نکرد؟ کمک به یمن وپیروزی انها در عربستان , میتوانستیم در صورت وقوع جنگ بین عربستان وایران عربستان را از پشت جبهه اش مورد حمله قرار دهیم ویا اورا انچنان در تنگنا قرار دهیم تا دیگه جرأت نکنه برای ما شاخ وشونه بکشه ونیز بر تنگهء باب المندب هم ما اشراف داشته باشیم تا عربستان نمیدونم استراتژیست های نظامی ما چقدر آینده نگر بودند؟