نماینده مردم تهران در مجلس گفت: یک مقام عالی در کشور گفت که کشاورزی هم به اندازه مسائل نظامی مهم است. به راستی تفاوتی بین موشک و هویج نیست؟ آیا اگر اسرائیل نگران است از موشک ما نگران است یا از هویج؟

به گزارش خبرآنلاین، طرح یک فوریتی اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام در دستورکار نمایندگان در صحن علنی مجلس است. حسین طلا در مخالفت با این طرح سخن گفت. او سخنانش را با اشاره به هرم مازلو شروع کرد که البته آن را «مثلث مازلو» می خواند.

نماینده مردم تهران گفت: به یک واقعیت اشاره می کنم. در امور مدیریتی موضوعی به نام «مثلث مازلو» داریم که می گوید ادم ها اول نیاز به غذا و مسکن و ... دارند، بعد از آن نیاز به امنیت پیدا می کنند، بعدش نیاز به احترام پیدا می کنند و پس از آن سراغ آرمان ها می روند. در علوم غربی می گویند که این روند از پایین به بالاست اما در تاریخ شواهد زیادی داریم که این ترتیب را رعایت نکردند. به عنوان مثال مهاتما گاندی لنگ می بست اما از آرمان هایش نمی گذشت.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: هیچ کشوری در تاریخ نیست که استقلالش را بدهد که غذا و دارو بگیرد. شهدای ما جان خود را برای آرمان ها و استقلال کشور دادند.
طلا ادامه داد: یک مقام عالی در کشور گفت که کشاورزی هم به اندازه مسائل نظامی مهم است. به راستی تفاوتی بین موشک و هویج نیست؟ آیا اگر اسرائیل نگران است از موشک ما نگران است یا از هویج؟ این نگاه با همان نگاه مجمع عقلا شکل گرفت. همان نگاهی که حضرت امام فرمودند که چه صحبت هایی است که باعث تضعیف روحیه رزمندگان می شود. امام اینها را سرجایشان می نشاند.
وی گفت: آقای ظریف با برگ های برنده مقاومت بود که توانست مذاکره کند وگرنه ما سال 82 هم برای مذاکره رفتیم اما نتوانستیم و مجبور شدیم پلمب کنیم.
طلا از ارائه نشدن متن برجام به مجلس انتقاد کرد و گفت: در ابتدای طرح به متن برجام اشاره می کند اما برنامه اقدام جامع مشترک کی به مجلس آمده و چه پیوست هایی دارد. طرحی که ما تصویب کنیم طرحی است که ما نمی دانیم چیست. ما داریم در خلا تصمیم می گیریم. طرحی که دکتر ظریف، پرینتی را به دکتر لاریجانی دادند و دو روز بعد گرفتند و گفتند در ترجمه اشتباه شده است. چه تضمینی داریم که دو ماه بعد دوباره نگویند ترجمه چیز دیگری است؟
نماینده مردم تهران گفت: ما مخالف توافق و مخالف رفاه مردم نیستیم. اما مخالف پرینت ارائه شده هستیم و چون مخالف اصول ماست. متنش را هم 17 نماینده مجلس امضا کردند و دیروز به رئیس مجلس دادند. ما مخالف این پرینیتم چون بر هم زننده استقلال کشور ماست.
وی بر اهمیت استقلال در کشور تاکید کرد و گفت: اصلا چرا انقلاب شد؟ به خاطر کاپیتولاسیون. که کشورهای بیگانه در کشور ما تصمیم نگیرند.
طلا ادامه داد: به یاد بیاوریم تعهداتی مثل ترکمنجای ، گلستان، پاریس را که به ما تحمیل شد. امروز مگر کسی نگاه می کند که مردم در آن زمان چه کشیدند؟ می گویند چه بلایی سر آینده آوردند.
وی اظهار کرد: دوستانی که گفتند فرمان مقام معظم رهبری بوده است. ایشان عمل می خواهند. ایشان دو موضوع را فرمودند. گفتند مجلس بررسی کند. کمیسیون تشکیل شد. دوم فرمودند در رد یا قبول دخالت نمی کنیم. این فرمایش هم مطاع است. اما اول یک چیزی به ما بدهید تا بدانیم درباره چه چیزی تصمیم می گیریم.
طلا تصریح کرد: مخالف عملی هستیم که عزت و شرف ملت را زیر سوال ببرد. نه اینکه این طرح زیر سوال می برد اما چون مجلس نمی داند ماجرا چیست با این طرح مخالفیم.
وی به فاجعه منا اشاره کرد و گفت: در منا آنچه جواب داد دیپلماسی خنده نبود، رفاقت و چایی خوردن نبود. آنچه جواب داد صلابت حیدرگونه مقام معظم رهبری است.

23213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    10 0
    آقای طلا ملت هم استقلال میخاد هم غذا و دارو و هم امنیت و ... ملت گشنه و بیمار و معتاد نمیتونه از استقلالش بخوبی دفاع کنه ، مگر اینکه حساب ملتو با کسایی که هم غذا و هم دارو و هم ... به حذ کافی در دسترسشان است جدا کنیم .
  • بی نام IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    8 0
    چناب اقاب طلا : آدم گرسنه ، دینش را هم می دهد مگر در احادیث نداریم که " اگر فقر از دری بیاید ایمان از در دیگر خارج می شود "
  • حسین A1 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    6 0
    نه داداش اسراییل از هویج نمیترسه بلکه منظور رشد اقتصادیه که موقعی شما اقتصادتون قوی باشه هیچ کس نمیتونه نگاه چپ به شما کنه حالا رشد اقتصادی چه از طریق کشاورزی باشه چه از نظر صنعتی
  • بی نام A1 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    0 8
    حرف حساب زده.
  • بی نام IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    4 0
    مثل این که وضع مالیت خیلی خوبه و مشکل دوا و درمان نداری
  • احسان A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    3 0
    وقتی نون برای خوردن نداشته باشیم ، همون بهتر که بمب تو سرمون بخوره و بمیریم.
  • احسان A1 ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    5 0
    آقاجان، عزت ما با برجام پایمال نمی شود. لطفا از طرف مردم حرف نزنید
  • بی نام A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    4 2
    هیچ کشوری هم با مردم گرسنه و بیمار ، استقلال بدست نمیاره.
  • بی نام A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    5 2
    ملتی که غذا و دارو نداشته باشه نه استقلال داره نه عزت
  • بی نام IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    5 1
    آیا کشاورزی یعنی تولید هویج ؟؟؟؟
  • بی نام NO ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    7 1
    آقای به ظاهر نماینده قطعا هویج از موشک مهمتر هست. امروز کره شمالی بمب اتم هم داره ولی همون هویج رو نمیتونه تولید کنه و مردمش در اوج فلاکت در حال زندگی هستن و مقایسه کنین این رو با کره جنوبی واقعا تاسف باره که همچین تفکری تو کشور ما حاکم شده
  • بی نام IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    2 1
    آخه اگه غذا و دارو نباشه که نمی تونی استقلال کشورت رو تامین کنی.
  • بی نام IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    2 1
    شعارش را این آقا و امثالش بدهند، زجر و عواقب مصیبت بارش را مردم عادی تحمل کنند
  • بی نام A1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    2 1
    برو ببین اصلا کسی نگران کره شمالی هست؟؟؟؟
  • شهرام IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    16 1
    اگه بچه جنابعالی به خاطر کمبود دارو جلوی چشمت پرپر میبشد بازم این حرفو میزدی ؟
  • علی A1 ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    23 1
    آقای طلا مردم ایران بهیچوجه موافق تهدید منافع ملی و تهدید استقلال کشور نیستند لاکن موافق روابط دوستانه و توام با رعایت عزت و احترام متقابل با تمامی کشورهای دنیا هستند. آرزو دارم یکی از عزیزانت بواسطه کمبود دارو و یا داروی بی کیفیت دچار مشکل شود تا بفهمی تحریم یعنی چی و مردم تا چه حد مشکلات معیشتی دارند