کاظم جلالی به عنوان موافق طرح برجام، پشت پرده تدوین این طرح را بیان کرده و خطاب به زاکانی گفت:چطور است که آقای لاریجانی که سال هاست در جلسات می روند و از نزدیک در ارتباط با دفتر رهبری هستند و مسائل را دنبال می کنند، مواضع رهبری را نمی فهمند اما برخی دوستان که با واسطه هایی رابطه دارند می فهمند !

به گزارش خبرآنلاین کاظم جلالی رییس فراکسیون رهروان ولایت به عنوان موافق طرح اجرای برجام با اشاره به پشت پرده تدوین طرح اجرای برجام گفت:رهبری دستور داد در بحث هسته ای جامعه را به دو قطبی تبدیل نکنید. بر همین اساس آقای لاریجانی زمانی که درباره طرح با من حرف زدند گفتند که حتما با فراکسیون اصولگرایان و همینطور دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی هماهنگ باشید.
وی ادامه داد: در شورای عالی امنیت ملی هم نقطه نظراتی داشتند و ما هم حرف هایمان را زدیم. بعد از آن جلسه ای یک ساعته با حضور آقای لاریجانی، زاکانی و بنده داشتیم. که در آن آقای لاریجانی طرح را توضیح دادند. بعد از آن سه شنبه گذشته زاکانی با دوستانش جلسه گداشتند و فردای آن روز به من زنگ زدند که ما باید حتما با لاریجانی جلسه داشته باشیم.
وی ادامه داد: با اینکه ایشان باید به جلسه علنی می رفت اما من صبح چهارشنبه با او تماس گرفتم و ایشان هم آقای ابوترابی را به مجلس فرستاد و خودش با آقای زاکانی و دوستانش جلسه گذاشت.
جلالی افزود: در آن جلسه آقای لاریجانی یک سوال مطرح کرد که اگر دنبال رد برجام هستید چون ما چنین اعتقادی نداریم؛ پس شما طرح خود را بیاورید ما هم طرح خودمان را می دهیم. انجا آقای نبویان گفت من به دنبال رد برجام هستم و طرح خود را هم آماده کردم. اما بقیه دوستان این را نگفتند. فردای آن روز هم یعنی در پنج شنبه، جمعه و شنبه ما با آقای زاکانی و دوستانشان جلساتی را گذاشتیم و طرح را بررسی کردیم.
وی گفت: در انتهای جلسه آقای بذرپاش گفت من حاضرم پشت بلندگو بروم و اعلام کنم که ما موافق این طرح هستیم اما به این شرط که اجازه دهید ابتدا گزارش کمیسیون ویژه برجام خوانده شود. که همینطور هم شد و کمیسیون گزارش خود را خواند اما دوستان خلف وعده کردند.
جلالی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه نمایندگان مخالف طرح از خانم شرمن کدهایی را می آورند گفت: چرا ما از سید حسن نصرالله کد نیاوریم؟ او گفت اسرائیل تلاش کرد تا جلوی توافق هسته ای میان ایران و 5+1 را بگیرد اما این توافق که درهای زیادی را به روی ایران باز می کند انجام شد. او پیش از انجام توافق هم گفت که این توافق به منزله قدرت ایران در منطقه است. اینکه برای کوبیدن مسئولین خودمان به دشمنان خود استناد کنیم درست نیست. شرمن و اوباما که دوست ما نیستند و اگر بتوانند جو داخلی ما را به می ریزند حتما با سخنان خود این کار را می کنند.
جلالی با بیان دو نکته ای که او را در موافقت و تدوین این طرح قانع کرده است گفت: نکته اول این بود که برخی مصوبات در مجلس داریم این ها در مخالفت با برجام است و دست دولت را می بندد. نکته دوم هم خطاب صریح رهبری است. ایشان گفتند که نمی شود که مجلس را کنار گذاشت. لذا این عزم ما را جزم کرد که وارد بررسی شویم. و این طرح را بدهیم.
وی افزود: نباید یادمان برود که وضعیت امروز کشور نتیجه اظهارنظرهای غیرکارشناسی شده مسئولین قبلی و عملکرد گذشته آنان است. برخی از این دوستان که الان معترض هستند چرا آن موقع که گفته می شد قطعنامه ها کاغذپاره هستند معترض نبودند. آن موقع چرا هیچ صدایی درنیامد.
جلالی ادامه داد: زمانی نخست وزیر ترکیه و رییس جمهور برزیل واسطه شدند تا سوخت به طور کامل از ایران خارج شود و در مقابل سوخت راکتور وارد ایران شود. در همان زمان که گفتند کل سوخت باید برود و دولت وقت هم تایید کرد تنها صدایی که درآمد صدای آقای لاریجانی بود. یادم هست در جلسه ای یک مقام خارجی به لاریجانی گفت دولت شما می خواهد مسئله را حل کند اما چرا شما نمی گذارید. سوخت را بدهید. تا مسئله حل شود. من گفتم این ارسال سوخت بازدارند است.
وی افزود: با این حال آن موقع قرارداد سوخت را امضا کردید و دست ها را بالا بردید. آن موقع خیلی از ما نمایندگان اصولگرا در مجلس هیچ اعتراضی نکردیم. حالا چرا معترض هستید.
جلالی گفت: چرا مذاکره کنندگان خود را را خائن می نامید. این عبارت هایی که آقا درباره مذاکره کنندگان گفته است در باره هر کس گفته بود شما حتما اظهار نظر درباره او را تابو می دانستید. حالا جرا درباره آنها اینطور حرف می زنید.

جلالی در بخش دیگر سخنانش به اظهارات زاکانی واکنش نشان داده و گفت: چطور است که آقای لاریجانی که سالهاست در جلسات می روند و از نزدیک در ارتباط با دفتر رهبری هستند و مسائل را دنبال می کنند، مواضع رهبری را نمی فهمند اما برخی دوستان که با واسطه هایی رابطه دارند می فهمند !
وی ادامه داد: مذاکرات فنی ما را دکتر صالحی انجام داد. صالحی وزیر خارجه احمدی نژاد بود. اگر می خواست نفسانی برخورد کند حتما طور دیگری برخورد می کرد. شخصیت هایی مثل صالحی که متقی و دلسوز و و فراجناحی است ایا نباید سخنان انان را حجت قرار دهیم.
جلالی با بین اینکه درست است که برجام لغزندگی هایی دارد گفت: ما مذاکره کردیم بیانیه سیاسی ندادیم . جاهایی آنها کوتاه امدند و جاهایی هم ما امدیم. مجلس باید جلوی لغزندگی ها را بگیرد. این طرح هم ین کار را میکند. می گویند اگر تحریم ها لغو نشود چه کنیم. خوب لغو نکنند ما هم در طرح اوردیم که اگر لغو نکردند ما هم برجام را اجرا نمی کنیم.
جلالی در پایان گفت: ما برجام را تایید نمی کنیم بلکه به دولت اجازه می دهیم برجام را با شرایط خاصی اجرا کند.
جلالی پیش از آغاز سخنان خود به عنوان موافق در تذکری خطاب به نمایندگان مخالف طرح گفت: گفتند مصوبه برای ذلت ملت ایران است. این توهین به کمیسیون امنیت و امضا کنندگان این طرح است. این ادبیات فاخری نیست. برخی تلاش می کنند صف یزید و امام حسین درست کنند. این فضا شایسته ملت ایران نیست. مخالفان ما هم برادران دلسوزی هستند. ایجاد این صف غلط است.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    94 5
    هر نماینده باید نسبت به فهم خود عمل کند و فشار آوردن نسبت به نماینده ها چه از طرف دولت و چه از طرف دیگران اشتباه است
    • بی نام IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
      39 1
      فهم ؟ این چیزی که مشخصه بر اساس منافع در حال تهدیدشون عمل می کنند.
    • بی نام A1 ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
      29 2
      فهم کلمه با ارزشیست
  • علیرضا A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    44 0
    آقا محمد عزیز کدام فهم ؟ کدام درک ؟ کدام نماینده؟
  • فرشاد IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    31 0
    احسنت
  • بی نام IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    58 0
    متاسفانه بعضی از این نماینده ها نماینده ملت نیستند بلکه نماینده جناحشان هستند. حاضرند ملت را وارد یک جنگ بکنند اما حاضرنیستند سر سوزنی از منافع جناحیشان کوتاه بیایند.
  • بی نام IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    47 3
    مابا این نمایندگان مخالف در انتخابات اسفند تصفیه حساب خواهیم کرد