روح الله حسینیان در ادامه جلسه امروز مجلس چند تذکر قانون اساسی را مطرح کرد که با واکنش لاریجانی مواجه شده و گفت: این ها از جنس مخالفت است و نه تذکر.


به گزارش خبرآنلاین، حسینیان گفت: طبق اصل 153 قانون اساسی هرگونه قرارداد که موجب تسلط بر شئون کشور شود ممنوع است. مسئله این است که بین نظارت و سلطه فرق است. نظارت این است که نهادی بر اساس اصول بین المللی بر عملکرد ما نظارت می کند اما دخالت و سلطه چیز دیگری است. 

وی ادامه داد: در برجام چندجا اجازه دادید که بیگانگان برای ما تصمیم بگیرند. طبق قانون اساسی این خلاف است. سلطه این است که اجازه دهیم بیگانگان دخالت کنند.
وقتی لاریجانی خطاب به او گفت مثال بزنید که در چه مواردی در برجام اجازه سلطه داده شده، حسینیان گفت: اینکه در برجام 15 سال خود را از توسعه و تحقیق محروم کردیم و به بیگانگان اجازه دادیم این کار را بکنند این سلطه است. مواردی که در باره موشک های بالستیک اورده شده سلطه است.
وی ادامه داد: اصل 110 می گوید رهبری در راس نظام است. ایشان خطوط قرمز را تعیین کردند اما ظریف و تیم مذاکره کننده در مذاکرات بارها از خطوط قرمز رد شده اند. برجام عبورگاه از خطوط قرمز رهبری است.
حسینیان ادامه داد: قراردادهای بین المللی طبق قانون اساسی باید به امضای رییس جمهور برسد. و بعد در مجلس تصویب شود. اما خود رییس جمهور حاضر نشده برجام را امضا کند. وزیر امور خارجه هم می گوید امضای او نمادین است. بعد هم این قرارداد برجام در مجلس تصویب نشده است.
لاریجانی هم در پاسخ به او گفت: برجام الان در مجلس در حال بررسی است و باید درباره آن تصمیم گرفته شود.
او ادامه داد: برجام اجازه سلطه بیگانگان نداده است. اگر نظارت آژانس بر نطنز 25 سال است سلطه است؟ وقی ما ان پی تی را پذیرفتیم طبیعی است که باید نظارت آن را هم بپذیریم.
وی سپس گفت: این حرف ها از جنس مخالفت است و نه از جنس تذکر.

23214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وطنم IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    89 4
    شما یه لطف کن در حیطه سوادتون اظهار نظر کنید، این مسایل رو بسپارید به کسی که دانشش رو داره.