واحد مرکزی خبر نوشت: مناطق درگیری در سوریه به میدان رقابت بالگردهای جنگی روسیه و موشک های آمریکایی تبدیل شده است.

مناطق درگیری در سوریه به میدان رقابت بالگردهای جنگی روسیه و موشک های آمریکایی تبدیل شده است

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، مناطق جنگ در حومه حماه شاهد رقابت شدید بالگردهای روسیه با موشک های آمریکایی «تاو» است. بالگردها یکی از ارکان اساسی حمایت و پشتیبانی از حملات زمینی ارتش سوریه به شمار می روند، این در حالیست که عناصر مسلح برای خنثی کردن این حملات از موشک های تاو استفاده می کنند.

دیمه ناصیف خبرنگار شبکه همراه با پخش تصاویری از حملات بالگردها به عناصر مسلح و تلاش این عناصر برای هدف قرار دادن بالگردها با موشک های تاو گفت: از موشک های تاو هیچ کاری برای هدف قرار دادن بالگردهایی که عناصر مسلح را در منطقه کفر نبوده هدف حملات خود قرار می دهند، بر نمی آید. پدافند هوایی نمی تواند بالگردهای می24 را که به منزله تانک های پرنده هستند هدف قرار دهند. این بالگردها با پرواز در ارتفاع پایین عناصر مسلح را هدف قرار می دهند بدون آن که این عناصر قادر به هدف قرار دادن آنها باشند. بالگردهای روسیه با پشتیبانی از بزرگترین عملیات زمینی ارتش سوریه در شمال روند درگیری ها را در سوریه تغییر داده اند. این بالگردها به موشک های هدایت شونده با لیزر مجهز هستند و پرواز آنها در ارتفاع پایین مانع از به کارگیری موشک برای هدف قرار دادن آنها می شود.

ثابت محمد کارشناس مسائل نظامی گفت: ارتش سوریه راهبرد جدیدی در پیش گرفته است که مبتنی بر از بین بردن قدرت آتش گروه های تروریستی قبل از انجام هرگونه تهاجم است. بر همین اساس با این راهبرد توانسته است جنگ افزارهای این گروه ها از جمله موشک های ضد زره آنها را از کار بیندازد.

ناصیف در ادامه گزارش گفت: گروه های مسلح در مقابل بالگردهای روسیه و سوریه، موشک های ضد زره تاو را در اختیار دارند اما تا کنون نتوانسته اند هیچ یک از بالگردهای جنگنده را با وجود حضور گسترده آنها در درگیری ها، سرنگون کنند. آنها تلاش می کنند با تکیه بر ذخایر موشک های تاو، مانع از پیشروی تانک های ارتش شوند.

خبرنگار المیادین ادامه داد: بر اساس گزارش های مطبوعاتی، پانصد فروند دیگر از این موشک های ضد زره از عربستان سعودی به دست عناصر مسلح رسیده است. این موشک ها در درگیری های سهل الغاب و جسرالشغور و تعقیب و گریز در آنجا نقش مهمی ایفا داشتند و همچنان دارند. رقابت بالگردهای می24 روسیه و موشک های آمریکایی تاو در نهایت به نفع ارتش سوریه تمام می شود. 

52308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    فرقشون اینه که روسیه داره داعش رو نابود می کنه اما آمریکا داره به داعش سلاح می رسونه
  • بی نام A1 ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    43 3
    آمریکا اومده تا به داعش و گروه های تروریستی سلاح برسونه.. اما روسیه در حال نابود کردن داعش و گروه های تروریستیه
  • بی نام A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    26 3
    بدبخت سوریه شده موش ازمایشگاهی و محل امتحان اسلحه های مرگبار شرق و غرب