اگرچه مخالفان برجام در مجلس معتقد بودند که هیات رئیسه به موافقان وقت بیشتری می دهد اما مجموع تذکرات و نطق های آنان به گونه ای بود که فرصت محدودی در اختیار موافقان قرار می گرفت.

به گزارش خبرآنلاين، سید بهلول حسینی نماینده مردم میانه در موافقت با طرح «اقدام متناسب متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» گفت: به عنوان يک عنصر وفادار به نظام مي گويم که برادران وزارت خارجه براي اين کار زحمات بسياري کشيده اند. مذاکره، فرمول خاص خودش را دارد و بهترين نتيجه مذاکره خوب، مذاکره برد - برد است. به قول رئيس جمهور ما دو گل خورده و سه گل زده ايم و به عبارت رهبري يک نرمش قهرمانانه صورت گرفته است.

وي در واکنش به اظهارات مخالفان برجام گفت: برخي آنچنان موضع مي گيرند که انگار راه‌هاي کم هزينه ديگري هم وجود داشته، در حالي که اينگونه نيست. اگر آقايان راه حل ديگري دارند، ارائه نمايند.

حسيني ادامه داد: ما نماينده اکثريت ملت هستيم و بايد نظر آنان را لحاظ کنيم که به دنبال تنش زدايي هستند. مردم ما رفتارهاي طرف مقابل را رص مي کنند و هرگاه لازم باشد حاضر به مقاومت بيشتر در قبال زياده خواهي آنان خواهند بود.

گفتني است نادر قاضي پور نماينده اروميه هم در تذکري با بيان اينکه ما سرباز ولايتيم و ايشان حکم داده که مجلس برجام را بررسي کند، افزود: آن همکاري که مي گويد دولت چرا لايحه نداده، درست مي گويد و ما هم با نظر وي موافقيم؛ ولي خود شماها هم طرح داده ايد! پس چرا با اين طرح مخالفت مي کنيد؟ چون طرح شما راي نياورده؟

وي افزود: اين طرح تاکيد دارد که دولت در چارچوب منظم و اختيارات مشخص زير نظر شوراي عالي امنيت ملي، پيش برود و به هيچ وجه اجازه نفوذ آمريکا را نمي دهيم. ما امت واحد هستيم، همه سرباز امام هستيم و به عشق امام حسين به اين طرح راي مي دهيم.

لازم به ذکر است علاء الدين بروجردي رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در واکنش به سخنان منتقدان بررسي طرح «اقدام متناسب متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» که به عملکرد کميسيون وي انتقاد کرده بودند، گفت: تيم تهيه کننده اين طرح عبارت بودند از چهارنفر از اعضاي فراکسيون اصولگرايان و سه نفر از اعضاي فراکسيون رهروان. ما در سه روز با بررسي تمامي ابعاد موجود به تدوين اين طرح پرداختيم و در کميسيون بررسي کرديم. آقايان طرح جايگزين داشتند که در کميسيون راي نياورد. پس چرا حالا اعتراض دارند؟

مهرداد بذرپاش در اعتراض به تذکر بروجردي گفت که در سخنانش نامي از او نبرده است.

علي لاريجاني رئيس مجلس از اينکه بذرپاش بدون اجازه از هيات رئيسه از تريبون خود سوء استفاده کرده است، به او تذکر داد. وي خطاب به آنها که مدام در جلسه علني مجلس درخواست تذکر مي کردند، گفت مثل اينکه نمي خواهيد کار پيش برود؟!

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن A1 ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    183 3
    نه که نمی خواهند پیش برود / اصلا همه تلاش این دلواپسان چون مهرداد بذرپاش پیش نرفتن توافق هسته ای است تا بلکه یک راهی برای رد آن در مجلس یا کمیسیون امنیت ملی یا شورای نگهبان بیابند مگر اینها از تحریمها ضرری کرده اند که بفکر برداشته شدن آن باشند.
    • محیا A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
      106 3
      آخه واسه جابجا کردن پول و این جور چیزها در شرایط تحریم, کانالهایی وجود دارد. راههای میلیاردر دلاری شدن.... کانالهایی که خیلیهاشون خوب میدونن... چه کار به درد مردم دارن اینا
  • رادمهر RO ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    148 3
    اخه اگه قراربودبرجام تومجلس بره وتصویب بشه این همه مذاکره واسه چی بوده ایناکه مخالفنددارندازتحریمهانون میخورند
  • محمد حسن IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    87 4
    سید حسن نصرالله: توافق هسته ای درها را به روی ایران بازمی کند/ فریادهای ایران دنیا را متوجه فاجعه منا کرد بین الملل دیپلماسی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: اسراییل تلاش کرد تا جلوی توافق هسته ای بین ایران و گروه 15 را بگیرد اما این توافق که به زودی فرصت های زیادی را برای ایران ایجاد و درهای زیادی را به روی آن باز می کند، حاصل شد. این هم نظر سید حسن نصرالله نفر اول مبارزه با اسرائیل و صهونیست ها که به اندازه سن مخالفان برجام با اسرائیل مبارزه کرده در میدان جنگ و نظرش این است که توافق به نفع ایران است وقتی این مرد جنگ هم ادعایش این است که توافق به نفع ایران است این آقایان دلواپس نمی دانم به کجا اتصال دارند که نه با حرف رهبر قانع می شوند نه با اراده مردم کار دارند و نه..؟
  • بی نام A1 ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    1 0
    برجام را به رفراندوم بگذارید
  • حسین A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    52 2
    خسته شدم دیگه.
  • ی A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    99 5
    گلم این آقایون دلواپس به پول ربط دارن.فقط پول.حاظرن کل مملکت ایران رو به خاطر خودشون فنا کنن
  • بی نام RU ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    2 0
    مساله اينجاست كه اصلا مخالفين دنبال چي هستن؟ كشور تحريم بمونه كه چي بشه؟ چه سودي داره؟