تسنیم نوشت: دولت آمریکا برنامه آموزش شبه نظامیان مخالف دولت سوریه را متوقف کرده و باراک اوباما اکنون راهبرد جدیدی را مطرح کرده که سئوالات زیادی را در خصوص امکان پذیری آن به وجود آورده است.

به گزارش روزنامه آلمانی دی ولت ضمن اشاره به راهبرد آمریکا در سوریه نوشت: پس از صرف میلیون‌ها دلار برای اجرای برنامه آموزش شبه نظامیان سوری که هیچ نتیجه مثبتی در برنداشته، اکنون باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا طرح جدیدی را به منظور پنهان کردن شکست راهبرد واشنگتن در سوریه، مطرح کرده است.

این روزنامه آلمانی در ادامه افزود: نخست، اوباما اذعان کرد که هیچ راهبردی نداشته است. سپس سعی کرد تا برنامه آموزش و تسلیح مخالفان سوری را اجرا کند. زمانی که اجرای این برنامه با نتیجه مثبتی روبرو نشد، رئیس جمهور آمریکا اجرای آن را متوقف کرد و به ناکارآمدی عملیات نظامی پنتاگون اذعان کرد.

روزنامه دی ولت تاکید کرد: آمریکا اکنون قصد دارد به جای هزینه کردن میلیون ها دلار برای آموزش مخالفان سوری، تسلیحات نظامی و تجهیزات پیشرفته ارتباطاتی را در اختیار کشورهای عربی و نیروهای کرد قرار دهد.

البته این روزنامه آلمانی نسبت به موثر بودن اجرای این برنامه نیز ابراز تردید کرده است. به نظر می رسد رویکرد جدید دولت اوباما نیز تلاشی است برای مخفی کردن شکست راهبردهای واشنگتن در سوریه.

آمریکا رهبری ائتلاف موسوم به ضد داعش متشکل از 62 کشور جهان را بر عهده دارد و طی ماه‌های گذشته حملات هوایی زیادی را به مواضع داعش در عراق و سوریه انجام داده است.

بر خلاف ادعای مقام‌های آمریکایی، حملات هوایی به مواضع داعش در عراق و سوریه هیچ گونه موفقیتی به همراه نداشته است.

52308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    14 8
    اوباما بی خود کرده. دوره آمریکا تموم شده. آمریکا الان در جهان هیچ کاره است. الان قدرت در اختیار روسیه است
    • بی نام IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
      2 1
      تا قبل از این که روسیه شاخ بشه میگفتین آمریکا جنایتکار و زورگو حالا میگین قدرت نداره و روسیه قدرتمنده؟؟؟اونجا زورگوییه اینجا قدرته؟؟؟