قوامی نماینده اسفراین به عنوان موافق طرح اجرای برجام پشت تریبون رفت و گفت: باید توجه کنید اگر این طرح را تصویب نکنیم چه اتفاقی می افتد؟ ایا اتفاق بهتری می افتد و شرایط مساعدتری پیش می آید؟ با توجه به اینکه 26 مهرماه اجرای برجام آغاز خواهد شد ما باید بتوانیم اقدام شایسته را انجام دهیم.

به گزارش خبرآنلاین، وی درباره تذکرات نمایندگان بر مبنای اصول قانون اساسی گفت: چقدر خوب است که ما درباره همه اصول قانون اساسی حساس باشیم. اگر در گذشته به ضابطه های قانون اساسی که مرتبط با اقتصاد مقاومتی بود توجه داشتیم امروز قطعا وضعیت بهتری داشتیم. در این صورت می توانستیم قدرت چانه زنی بیشتری داشته باشیم. چرا به همه اصول قانون اساسی یکسان توجه نمی شود؟ اشتغال جوانان هم در قانون اساسی تاکید شده است. چرا شما به آن توجه نمی کنید.
وی ادامه داد: اجرای برجام بر بهبود شرایط اقتصادی تاثیر می گذارد. چرا وضعیت رکود عمق پیدا می کند؟ اگر شرایط اقتصادی را نتوانیم بهبود بخشیم هزینه های زیادی به نظام وارد خواهد شد. امروز اگر یک سرمایه داری بخواهد ماشین آلاتی را وارد کند باید با بدترین شیوه این کار را بکند و این یعنی افزایش هزینه های تجارت. الان دست کم 15 درصد این هزینه ها بیشتر است. این افزایش قیمت توجیه پذیر بودن فعالیت های اقتصادی را زیر سوال می برد. چرا باید چنین هزینه هاییبه کشور تحمیل شود؟
وی ادامه داد: اثر مهم اجرای برجام در صنعت پتروشیمی است. ما باید سهم 15 درصدی پتروشیمی را به دست بیاوریم. این طرح دست دولت را باز می گذارد که از عزت کشور دفاع کند. این شروط می تواند به بهتر اجرایی شدن برجام کمک کند.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کاظم IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    19 0
    خدارا شکر یک نفرپیدا شد حرف حقی را زد
  • بی نام A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    5 0
    آیا میدانید آقای قوامی 50/38 درصد کل آرای مأخوذه حوزه انتخابیه خود در دوره نهم انتخابات مجلس شورای اسلامی را کسب کرده است؟