نماینده تهران نسبت به اینکه در جلسه امروز مجلس به مخالفان برجام فرصت کمتری نسبت به موافقان داده می شود، اعتراض کرد.

به گزارش خبرآنلاين، الياس نادران سخنانش را با اين عبارت آغاز کرد که چرا هيات رئيسه هنوز سخنان مخالفان آغاز نشده، برايشان کنتور مي اندازد اما به موافقان بررسي طرح «اقدام متناسب متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» وقت مکفي مي دهد؟ لاريجاني هم به او گفت: چه کسي کنتور مي اندازد؟ شما حرفتان را بزنيد.

نادران هم در مخالفت با بررسي طرح «اقدام متناسب متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» ابتدا تذکري داد و با تاکيد بر اينکه کميسيون اصلي در بررسي هر طرح و لايحه اي بايد نظر کميسيون هاي فرعي را نيز اخذ کند، افزود: پس از آن بايد گزارش نهايي کميسيون اصلي ارائه شود. در حالي که در مورد بررسي اين طرح، اين روال طي نشده است.

اين نماينده تهران در ادامه تذکر خود ادامه داد: نماينده هاي پيشنهاد دهنده درباره هر طرح و لايحه اي مي توانند در جلسات بررسي کميسيون حضور يافته و از پيشنهادشان دفاع کنند. اما کميسيون امنيت ملي از هيچ يک از نمايندگان پيشنهاد دهنده دعوت مکتوب نکرده است.

علي لاريجاني رئيس مجلس در پاسخ به وي به تفاوت بررسي طرح هاي عادي و فوري اشاره کرد و گفت: اين طرح عادي نبوده که مطابق نظر شما بررسي شود.

سپس نادران در جايگاه مخالفت با بررسي اين طرح، نطقش را آغاز کرده و اظهارداشت: مرحوم مدرس زماني که مورگان شوستر آمريکايي، ايران را تهديد به جنگ کرد، گفت: ما چرا از ترس مرگ، بايد خودکشي کنيم؟! الان هم من اين را مي گويم. استدعا دارم به مخالفت ها و موافقت ها توجه شود و تصميمي بگيريم که ذخيره آخرتمان باشد نه خوشايند کسي.

وي افزود: اگر دولت ضرورتي براي تصويب اين طرح مي ديد، چرا زودتر لايحه اي ارائه نداد؟ قانون اساسي اختيار تصويب چنين طرحي را به مجلس داده و نه حتي شوراي عالي امنيت ملي. اين طرح يک موافقت نامه مهم بين المللي است که بايد دو شوري بررسي شود و نه يک فوريتي. گيريم که بازار منتظر بررسي اين طرح است، دولت چرا معطل کرده و دست روي دست گذاشته؟ چرا گذاشتند کار اقتصاد به اينجا برسد که حالا مجبور به بررسي اين طرح باشيم؟ چرا دولت فشار اقتصادي را به گردن مجلس مي خواهد بياندازد؟ مگر قرار نبود اقتصادي مقاومتي را اجرا کنند، کو اين اقتصاد مقاومتي که همه چيز را به برجام گره مي زنند؟

نادارن با اشاره به فتواي رهبري که در ماده يک اين طرح آمده است، گفت: استناد به اين فتوا چه دليلي داشته؟ اين وهن مجلس نيست که چنين سوء استفاده اي از سخنان رهبري مي شود؟ رهبر معظم انقلاب بارها از مجلس هفتم تقدير کردند چون مصوب کرده بود اگر غرب فشار بياورد ما همکاري مان با آنها را لغو مي کنيم. چطور در اين طرح داريد آن مصوبه را که مورد تاييد رهبري بود را رد مي کنيد؟ اين کرامتي است که از طرح شما بر مي آيد و مصوبه اي براي ذلت ملت ايران است!

نماينده تهران در پايان خطاب به موافقان بررسي اين طرح گفت: شما يا آقاي رئيس را نشناخته ايد و يا داريد ساده لوحي مي کنيد! استدعا مي کنم به اين مصوبه راي ندهيد تا يا دولت لايحه بدهد و يا اينکه با صرف وقت و دقت بيشتر موضوع برجام را بررسي کنيم.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    18 2
    آقا به عنوان مخالف این آقا دعا می کنم نظر او تامین بشه همه به اتفاق برجام را رد کنند ببینیم ته خط برای این حضرات کجاست ملت سال هاست کشور را به این ها سپردند و این شده که شد.ه حالا هم بسپارند تا ته خط برسه اونوقته که .....
  • بی نام IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    4 13
    "چرا گذاشتند کار اقتصاد به اينجا برسد که حالا مجبور به بررسي اين طرح باشيم؟ چرا دولت فشار اقتصادي را به گردن مجلس مي خواهد بياندازد؟ مگر قرار نبود اقتصادي مقاومتي را اجرا کنند، کو اين اقتصاد مقاومتي که همه چيز را به برجام گره مي زنند؟" جناب نادران هر اقتصادی یک موتور محرکه می خواهد،چه اقتصاد مفاومتی چه غیر آن وموتور محرکه اقتصاد سرمایه می باشد که امکان گردش سالم داشته باشد .قرق اقتصاد مقاومتی با غیر آن درمیزان سرمایه کمتر است که اقصاد مقاومتی را می توانسرمایه کمتر و باهزم واراده ملیکل ملت نه بخشی از ملت به حرکت درآوردد. اما وقتی میزان سرمایه در حد صفر است وبا چند دستگی مردم که تبلور آن را در مجلس میبینیم چگونه می توان اقتصاد مقاومتی را به حرکت درآورد؟
  • بی نام A1 ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    1 0
    آیا میدانید آقای زاکانی 20/60 درصد کل آرای مأخوذه حوزه انتخابیه خود در دوره نهم انتخابات مجلس شورای اسلامی را کسب کرده است؟
  • بی نام A1 ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    1 1
    آیا میدانید آقای نادران 14/92 درصد کل آرای مأخوذه حوزه انتخابیه خود در دوره نهم انتخابات مجلس شورای اسلامی را کسب کرده است؟
  • بی نام A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    6 2
    آیا میدانید آقای نادران 14/92 درصد کل آرای مأخوذه حوزه انتخابیه خود در دوره نهم انتخابات مجلس شورای اسلامی را کسب کرده است؟