۰ نفر
۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۸

ایرنا نوشت: پایگاه خبری صعده پرس یمن روز یکشنبه نوشت: ریاض یاسین وزیر خارجه دولت مستعفی و فراری یمن که در ریاض بسر می برد دولت عمان را به حمایت از جنبش انصارالله متهم و تهدید به مجازات کرد.

این پایگاه خبری به نقل از تحلیل گران سیاسی عرب افزود که تهدیدهای دولت مستعفی یمن نسبت به عمان جنبه عملی نیز پیدا کرده و آنها بخش هایی از استان المهره هم مرز با عمان را از سلاح خالی کرده تا زمینه برای استفاده و استقرار گروه تروریستی القاعده فراهم شود.
به گفته این تحلیل گران عربستان که از دولت عمان به دلیل همپیمان نشدن با این کشور در حمله به یمن خشمناک است با این اقدام می خواهد عرصه را بر دولت عمان تنگ کرده و این کشور را تحت فشار قرار دهد تا خود را از پرونده یمن عقب بکشد.
دولت عمان که به درخواست عربستان در مشارکت درائتلاف تجاوز به یمن جواب منفی داد در طول هفت ماهه جنگ عربستان در یمن تلاش های زیادی کرد تا با همکاری سازمان ملل، گروه های یمنی را بر سر میز مذاکره نشانده و صلح را در یمن برقرار سازد اما دولت مستعفی یمن مورد حمایت ریاض همیشه با این نشست ها مخالفت کرده و در آنها شرکت نکرده است.
ساختمان سفارت عمان در صنعا نیز ماه گذشته توسط کشورهای ائتلاف به رهبری سعودی مورد حمله هواپیماهای جنگی قرار گرفت که خشم و اعتراض دولت عمان را به همراه داشت و به احضار سفرای کشورهای عضو ائتلاف توسط وزارت خارجه این کشور انجامید.
پایگاه خبری صعده پرس یمن به نقل از تحلیل گران سیاسی عرب اضافه کرد که رژیم آل سعود از اینکه دولت عمان توانسته حوثی ها و طرف های یمنی را بر پذیرش قطعنامه 2216 متقاعد سازد خشمگین است چرا که عربستان بر ادامه خونریزی در یمن پافشاری می کند.
عربستان به همراه ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان و با حمایت آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا «عبد ربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی، جلوگیری کند
تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها و مدارس و حتی منازل مردم این کشور مورد حملات جنگنده های کشورهای ائتلاف قرار گرفته که بر اثر آن هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک کشته، زخمی و آواره شده اند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =