ایرنا نوشت: پایگاه خبری صعده پرس یمن روز یکشنبه نوشت: دستگاه اطلاعاتی آمریکا (سیا) به عربستان هشدار داد تا از موقعیت پیش آمده برای حل سیاسی بحران یمن درست استفاده کند.

این پایگاه خبری به نقل نوشته های توییتری یک مخالف عربستانی معروف به مجتهد نوشت: دستگاه اطلاعاتی آمریکا اطلاعاتی را به عربستان داده که از آماده باش یمنی ها و جنبش انصارالله برای حمله گسترده به جیزان در صورت اصرار عربستان بر جنگ در یمن حکایت دارد.
گروه های یمنی و جنبش انصارالله یمن اخیرا و پس از نشست خود در مسقط پایتخت عمان اعلام کردند که قطعنامه 2216 سازمان ملل در باره یمن را برای ورود به گفت وگو در باره بحران یمن را می پذیرند که با استقبال منطقه ای و سازمان ملل مواجه شد اما دولت عربستان و دولت مستعفی و فراری مورد حمایت این کشور این اقدام یمنی ها را اقدامی صوری و تبلیغاتی خواندند.
مجتهد در صفحه شخصی توییتری خود که بیش از دو میلیون طرفدار دارد افزود که واشنگتن ریاض را نصیحت کرده که با راه حل سیاسی بحران یمن که در نشست گروه های یمنی از جمله جنبش انصارالله یمن و علی عبدالله صالح در مسقط حاصل شد موافقت کرده و طبق این توافقنامه از یمن عقب نشینی کند.
وی افزود که ارتباطات تلفنی گسترده ای بین واشنگتن و ریاض در باره پرونده های یمن و سوریه در جریان است.
براساس این گزارش، واشنگتن به عربستان هشدار داد که تاخیر از استفاده بموقع از موقعیت پیش آمده ممکن است به وخیم تر و پیچیده تر شدن اوضاع منطقه بینجامد و ورق سیاسی این تحولات به ضرر عربستان برگردد.
عربستان با تشکیل ائتلافی با 9 کشورعربی منطقه به جز عمان و با حمایت آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا «عبد ربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی، جلوگیری کند.
تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها و مدارس و حتی منازل مردم این کشور مورد حملات جنگنده های کشورهای ائتلاف قرار گرفته که بر اثر آن هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک کشته، زخمی و آواره شده اند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =