توکلی در اخطار خود نسبت به عدم دفاع هیئت رییسه مجلس از کمیسیون ویژه بررسی برجام اعتراض کرد.

به گزارش خبرآنلاین احمد توکلی صبح امروز در صحن علنی مجلس درباره طرح یک فوریتی اقدام متقابل و متناسب دولت درباره برجام طی تذکری بر مبنای بند 11 ماده 24 گفت: در این بند حفظ حیثیت مجلس وظیفه هیئت رییسه است. برخودی که با کمیسیون ویژه برجام شد برخورد مناسبی نبود. وقتی اعتراض نابجایی به روش کمیسیون شد هیئت رییسه دفاعی از ان نکرد. 40 روز کمیسیون در این باره بحث کرد و حقایقی را بیان کرد اما برخی خوششان نیامد و بعد تردید کردند که این اصلا به شکل مناسب در کمیسیون بررسی شده است یا نه؟. اما شما در مقابل حملات دفاع نکردید. 

لاریجانی هم در پاسخ گفت:من همیشه از کمیسیون ها و گزارش ها و مصوبات آنها حمایت کرده ام . قرار نیست هر حرفی که هر کس زد جواب بدهیم. من همیشه از کمیسیون ها دفاع کرده ام.

به گزارش خبرآنلاین همچنین در ادامه جلسه امروز مجلس یکی از نمایندگان منتفد برجام و عضو جبهه پایداری هم طی تذکری بر مبنای اصل 77 و 125 قانون اساسی گفت: طبق این دو اصل قانون اساسی کلیه موافقت نامه های بین المللی باید به صورت لایحه بیاید به مجلس و مجلس درباره ان تصمیم بگیرد. برجام یک موافقت نامه است و نمی شود این را نادیده گرفت.

وی ادامه داد: این در هیئت دولت نرفته و بررسی نشده است. حتی برخی از وزرا حاضر به دفاع از ان نشده اند؛ نه در شورای امنیت ملی و نه در کیمسیون برجام حاضر به دفاع از آن نشده اند. حالا ما به وسیله طرح که باید به صورت لایحه از سوی دولت می امد و قانون شکنی کرده و این کار نکرده است می خواهیم آن را بررسی کنیم.
وی افزود: ایا دولت قرار است برای ما ریل گذاری کند یا ما باید برای ان ریل گذاری کنیم. دولت قانون شکنی کرده و لایحه نداده و مجلس را مجبور کرده برای ان طرح دهد.

لاریجانی هم در پاسخ گفت: استناد و اخطار شما به قانون اساسی وارد نیست. چون در ان دو اصل گفته شده که باید به تصویب مجلس برسد. و الان هم همین کار را می کنیم.
در ادامه هم مجید انصاری معاون پارلمانی رییس جمهور در پاسخ به این نماینده گفت آنچه آقای رسایی گفته است که برخی از وزرا از برجام دفاع نکرده اند، درست نیست. وی تاکید کرد همه هیئت دولت در این باره یکدل و یک نظر هستند.

23214

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    21 0
    اینا دیگه کی هستند؟ هر کسی هر حرفی دلش می خواد می زنه بدون اینکه سند داشته باشه. البته عجیب هم نیست چون اصل بر برائت نیست و هر کسی که زورش بیشتر باشه برنده ماجراست.
  • بی نام A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    12 0
    آیا میدانید آقای توکلی 20/60 درصد کل آرای مأخوذه حوزه انتخابیه خود در دوره نهم انتخابات مجلس شورای اسلامی را کسب کرده است؟ آیا میدانید آقای رسایی 15/05 درصد کل آرای مأخوذه حوزه انتخابیه خود در دوره نهم انتخابات مجلس شورای اسلامی را کسب کرده است؟