نمایندگان صبح امروز با تغییر دستور صحن علنی مجلس و بررسی با اولویت طرح برجام رای دادند.

به گزارش خبرآنلاين، نمايندگان عضو جبهه پايداري مخالف تغيير دستور مجلس بوده و آن را تصميم هيات رئيسه و تباني با دولت براي بررسي سريعتر آن مي خواندند. ادعايي که از سوي رئيس مجلس تکذيب شد.

علی لاریجانی در جریان بررسی در اولویت قرار گرفتن طرح اقدام متناسب متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام با اشاره به اظهارات روح الله حسینیان گفت:‌ نکته آقای حسینیان مبنی بر اینکه هیأت رئیسه در آوردن طرح مذکور به صحن عجله کرده و دست هایی در  کار است، به هیچ وجه درست نیست زیرا مدت زمان برای ارائه گزارش کمیسیون های فرعی برای طرح های عادی 10 روزه است.

وي ادامه داد: نحوه بررسی طرح های فوریتی متفاوت است و هیچ اقدامی خلاف آیین نامه داخلی مجلس صورت نگرفته زیرا حدود 2 ماه است که طرح مذکور در مجلس مطرح بوده و در حال رسیدگی است.

با وجود مخالفت هاي اين نمايندگان که در قالب نطق ها و تذکراتشان بروز يافت، نمايندگان مجلس به اولويت بررسي اين طرح راي داده و هم اکنون در دستور کار مجلس قرار گرفته است.

گفتني است آنچه که در دستور کار مجلس است، طرحي است با عنوان «اقدام متناسب متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» که در کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي بررسي شده و نه گزارش ويژه بررسي برجام.

 نماينده اي که از کميسيون امنيت ملي گزارش اين کميسيون را قرائت کرد تاکيد کرد که تا پيش از 26 مهرماه بايد اين طرح در مجلس تصويب و به تاييد شوراينگهبان برسد.

2727

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    1 6
    بهتر است یک کار اشتباه ولی قانونی انجام شود تا هزار کار درست و غیر قانونی
  • مسعود A1 ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    9 1
    از تمامی نمایندگان دلواپس کاسب تحریم خواهش میکنیم که لااقل این دم آخری به فکر مردم باشید و سر راه دولت و برچیده شدن تحریم ها سنگ اندازی نکنید
  • بی نام IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    8 1
    ایشالا امروز یکبار دیگه دلواپسان ضایع خواهند شد.