۰ نفر
۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵

تسنیم نوشت: رئیس‌جمهوری روسیه با محکوم کردن انفجارهای امروز آنکارا که جان 97 تن را گرفت، یکی از اهداف این انفجارهای ترورستی را بی‌ثبات کردن ترکیه ارزیابی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه با محکوم کردن انفجارهای تروریستی در پایتخت ترکیه که به کشته شدن 97 تن منجر شده است، خاطرنشان کرد این عملیات تروریستی بی‌ثبات کردن کشور دوست روسیه را هدف گرفته است.

پوتین در گفت‌وگو با تلویزیون «روسیه- 24»، تجمیع مساعی بین‌المللی را برای مبارزه با شر تروریسم خواستار شد و تصریح کرد آنچه در ترکیه روی داد، به‌یقین عملیاتی تروریستی، بی‌شرمانه و جنایتکارانه بوده است که شماری قربانی بر جای گذاشت.

رئیس‌جمهور روسیه گفت: «اگر با یکدیگر هماهنگ عمل کنیم در مواجهه با این شر کارآمدتر خواهیم بود.»

براین اساس، صبح امروز، دو انفجار تروریستی در آنکارا که قبل از تجمعی برای صلح روی داد، دست‌کم 97 کشته و بیش از 200 زخمی برجای گذاشت.

«احمد داود اوغلو» نخست‌وزیر ترکیه با اعلام اینکه این حملات توسط 2 عامل انتحاری انجام شد، 3 روز عزای عمومی در این کشور اعلام کرد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس IR ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    18 8
    سلام،متهمان زیادی درانفجارهای ترکیه وجود دارندازجمله رژیم صهیونیستی و....ولی اولین متهم انفجارهای ترکیه خودحزب عدالت وتوسعه وسازمان اطلاعات وامنیت ترکیه است.انفجارهای آنکارا همانندانفجارسوروچ که در میان طرفداران احزاب کردی که خواهان حمایت ترکیه از کردهادر کوبانی بودندو در مقابل سازمان جوانان سوروچ جمع شده بودنداتفاق افتادوهمزمان با اخبارافشاشدن کمک های ترکیه به سازمانهای تروریستی فعال در سوریه بود ان دفعه در میان تظاهرات مخالفان جنگ وطرفداران صلح که ازطرفداران احزاب کردی هستند واز مخالفین اردوغان وحزب عدالت وتوسعه نیز هستند انجام شد.اردوغان از این انفجارها چندین نفع داردیک سرکوب وترساندن مخالفین،دو مظلوم نمایی،سه بهانه برای ورود وعملیات نظامی در سوریه وعراق ،چهار بستن فضای سیاسی ترکیه.