اعتماد نوشت: کاظم پالیزدار ، مشاور معاون اول رییس‌جمهور و دبیر ستاد مفاسد اقتصادی می‌گوید: دانشگاه جامع ایرانیان یک دانشگاه غیر انتفاعی و خصوصی است که در دو هفته پایانی کار دولت قبل تاسیس شد و در صدور مجوز آن و تخصیص اعتبار از محل بودجه نهاد ریاست‌جمهوری، سوء‌جریان به وقوع پیوسته است.

 شاهد اين مدعا روند زماني شتاب‌زده تاسيس و شكل‌گيري اين دانشگاه و تخصيص غيرقانوني اعتبار به عنوان سرمايه تاسيس از محل منابع نهادرياست‌جمهوري در دو هفته پاياني كار دولت است.

مصوبه‌اي در دولت به‌منظور جواز كمك نهاد رياست‌جمهوري به برخي اشخاص حقيقي و حقوقي تحت عنوان فعاليت‌هاي فرهنگي و اجتماعي صادر مي‌شود بدون آنكه در جلسه، ذكر نامي از دانشگاه جامع ايرانيان باشد. در حال حاضر پرونده اين مصوبه كه مبناي قانوني اين اقدامات قرار گرفته است، در مرجع قضايي در حال رسيدگي است.

در نهايت مورخ ١٢/٥/١٣٩٢ و در آخرين روز كاري دولت قبل با امضاي آقاي «ح. ب» مبلغ ١٦ ميليارد تومان به حساب شخصي مشترك رييس‌جمهور وقت با وي، واريز مي‌شود. البته با اشكال ديوان محاسبات كشور و پيگيري دولت يازدهم اين وجوه مجددا به حساب نهاد رياست‌جمهوري بازگردانده شد.

در تاريخ ٥/٦/١٣٩٢ حسابرس كل هيات حسابرسي ديوان محاسبات كشور اين امر را خلاف قانون ابلاغ كرده و بر بازگشت آن تاكيد مي‌كند و روز بعد از آن با اعلام دادسراي ديوان محاسبات كشور، حساب‌ شخصي رييس‌جمهور سابق و آقاي «ح. ب» مسدود مي‌شود و با پيگيري‌هاي مكرر معاون كل محترم نهاد رياست‌جمهوري در تاريخ ١١/٧/١٣٩٢ اين وجه به حساب نهاد باز مي‌گردد.

وي افزود: پرونده قضايي رسيدگي به دانشگاه ايرانيان مفتوح است، ضرورت دارد مرجع قضايي بررسي كند كه چگونه طي كمتر از دو هفته پاياني كار دولت مجوز اين دانشگاه صادر و شروع به‌كار مي‌كند، بدون اينكه به ثبت رسمي برسد و از محل بودجه دولت به بهانه كمك به آن به حساب شخصي اين افراد كارسازي شود. انتظارمان از دستگاه قضايي اين است كه اين پرونده را با سرعت بيشتري رسيدگي كند. اميدواريم مسوولاني كه در اين رابطه نقش داشتند پاسخگوي عملكردشان باشند.
17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی A1 ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    خیلی پول ها باید از احمدی نژاد و دوستاش پس گرفته بشه. آقایون پاک...
  • احسان A1 ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    51 4
    ببینیم کی نوبت دادگاه خودش میشه
  • بی نام A1 ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    16 84
    درودبراحمدی نژاد تخریب فایده ای ندارد
  • بی نام IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    16 83
    احمدی لب تر کنه , 1000 نومن 1000 تومن هم که شده , برای احداث دانشکاه ایرانیان پول واریز خواهیم کرد
  • حسین IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    36 5
    این تازه اول ماجراس.پچاپ خبر انلاین
  • ایرانی IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    73 9
    با تمام احترام به قوه قضاییه و ریاست محترم آن باید بگم که متاسفانه بدلیل عدم رسیدگی به جرایم گروه احمدی نژادیها این شائبه در ذهن عموم مردم ایجاد شده که قوه قضاییه توان و اختیار لازم به جرایم احمدی نژادیها و دلواپسان را ندارد.
  • بی نام A1 ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    3 22
    زنده باد احمدی نژاد خدا کند این دو سال زودتر سرآید ودکتر عزیز بیاید ما منتظریم دکتر
    • هیمن IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
      16 2
      چی زدی؟ فازت چیه؟ فامیلشی؟
    • محمدرضا A1 ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
      0 1
      چه منفعتی داری اگر برگرده؟از حق و الناس نمیترسید؟